سئو چیست؟

مجله اينترنتي يكتا

سئو چیست؟


سئو چیست؟ بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو سئو نامیده می شود. در این مقاله در مورد بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو با شما صحبت خواهیم کرد. در ادامه این مقاله با بلاگتون همراه باشید.

سئو

بهینه سازی وب سایت شامل توسعه و سازماندهی محتوای وب سایت و HTML و برنامه نویسی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و فعالیت های نمایه سازی موتورهای جستجو برای حذف موانع و ارتقاء وب سایت برای افزایش تعداد لینک ها یا لینک های ورودی و سایر تاکتیک های موتور جستجو می باشد.

در دهه اخیر با توسعه کسب و کار اینترنتی و نیاز مردم به این پلتفرم ها، اصطلاح سئو یا بهینه سازی صفحات وب در بین صاحبان مشاغل اینترنتی بسیار رایج شده است. مهم است که بدانیم سئو چیست و چگونه می تواند به کسب و کار ما کمک کند

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization)

SEO مخفف SEARCH ENGINE OPTIMIZE است که به این معنی است که شما معنی آن را می فهمید و در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. بهتر است این موضوع مهم را اینگونه باز کنید. سئو فرآیندی است که زمان مشخصی را صرف می کند و به نوع فعالیت یک وب سایت یا صفحه وب بستگی دارد تا در نتایج جستجوی ارگانیک بیشتر دیده شود.

بهینه سازی به رشد وب سایت شما کمک می کند و کسب و کار شما را به نتایج برتر در گوگل و موتورهای جستجو می رساند، اما سوال اصلی اینجاست که برای رسیدن به این نتیجه چه باید کرد و چه فرآیندی را دنبال کرد.

پاسخ این سوال در سایت شما و مخاطبان شما نهفته است. هر چه بیشتر به خواسته های مخاطبان و مشتریان خود احترام بگذارید، به این نتیجه نزدیکتر خواهید شد. بسیاری از ما بر این باوریم که می‌توان در قوانین گوگل پیمایش کرد و یا سعی می‌کنیم این قوانین را برایمان سخت و دشوار کنیم، اما با کمی فکر و اندیشه متوجه می‌شویم که اینطور نیست و اگر وب‌سایت به گونه‌ای طراحی و توسعه یافته باشد که شما و مخاطبان تا حد امکان آن را ببینید.

به طور کلی وب سایت هایی که دارای بالاترین رتبه و بیشترین تکرار در صفحات نتایج جستجو هستند، بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق موتورهای جستجو هدایت می کنند که می تواند توجیه و توضیح خوبی برای بهینه سازی وب سایت باشد.

بهینه سازی داخلی و فنی

سئو جستجوی تصویر است. جستجوی ویدئو؛ تحقیقات دانشگاهی؛ انواع مختلف جستجو را می توان گنجاند، از جمله جستجوی اخبار و جستجوی نقشه. سئوی وب سایت شامل عوامل زیادی است که توسط موتورهای جستجو بررسی و بررسی می شود.

یکی از عوامل مهم و مواردی که همیشه باید به خاطر بسپارید این است که موتورهای جستجو برای مخاطبان خود اهمیت زیادی قائل هستند و از دیدگاه بازاریابی اینترنتی، سئو به نحوه عملکرد موتورهای جستجو و جستجوی کاربران و همچنین کلمات کلیدی وارد شده و اینکه کدام موتورهای جستجو مخاطب در نظر گرفته می شوند، می پردازد.

این برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. که اگر جزئیات وب سایت خود را رعایت نکنید ممکن است برای بینندگان در نتایج جستجو قابل دسترسی نباشد. یا می تواند به بازدهی کمتر و کمتر برگردد.

در نتیجه می توان در کامل ترین تعریف خود «سئو» را بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.

تاریخچه سئو (بهینه سازی)

اگر در مورد این تاریخ صحبت کنیم، باید به زمانی برگردیم که موتورهای جستجو نیازهای مخاطبان خود را درک می کردند و این پیشرفت را مدیون مخاطبان خود هستند، اما تاریخ دقیق آن به اواسط دهه 90 برمی گردد، زمانی که موتورهای جستجو تصمیم گرفتند رتبه هایی را در نتایج خود بگنجانند که هر سایت را بر اساس وضعیتش قرار می دهد و هر چه این وضعیت به خواسته های کاربر و مخاطبان به سطح بالاتر دسترسی به سایت نزدیک تر باشد، به سطح بالاتری از مخاطبان دسترسی پیدا می کند.

بنابراین معیارهای موتور جستجو برای اندازه‌گیری وب‌سایت‌ها چیست و برای تعیین آن رتبه به چه چیزهایی توجه می‌شود؟

در ابتدا، همه مدیران وب‌سایت، آدرس صفحه را برای میزبان‌های دیگری که «خزنده» را به صفحه «مرور» فرستادند، ارسال کردند، پیوند صفحه را به صفحه دیگری از صفحه بیرون کشیدند و اطلاعات یافت شده در صفحه را برای فهرست‌سازی برگرداندند.

روند کار به این صورت است که موتور جستجوگر عنکبوت یک صفحه را دانلود کرده و در سرور موتور جستجو ذخیره می کند و برنامه دیگری به نام ایندکسر اطلاعات مختلفی در مورد صفحه، اطلاعاتی مانند کلمات فعلی و موقعیت آنها در صفحه و همچنین وزن خاص کلمات خاص و تمام لینک های موجود در صفحه را استخراج می کند و سپس برای خزیدن در دستور کار قرار می گیرد.

تاریخچه پیدایش الگوریتم ها (قوانین).

در گذشته استفاده از ابرداده در صفحات ایندکس قابل اعتماد نبود زیرا انتخاب کلمات کلیدی وب سایت در متا تگ می تواند اشتباه محتوای واقعی وب سایت باشد. اطلاعات نادرست، ناقص و متناقض در متا تگ ها می تواند رتبه صفحه را برای جستجوهای نامناسب ایجاد کند.

نویسندگان محتوای وب چندین ویژگی منبع HTML یک صفحه را برای بهبود رتبه بندی صفحه در موتورهای جستجو دستکاری می کنند.

اکنون، از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو با توانایی آن در تولید مرتبط ترین نتایج برای هر جستجو مشخص می شود، نتایج با کیفیت پایین یا نامربوط می تواند باعث از دست دادن سایر منابع جستجو توسط کاربران شود. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تر (قوانین) پاسخ دادند. که در آن عوامل متعددی در نظر گرفته می شود و دستکاری را برای مدیران وب و کسب و کار دشوارتر می کند.

برای ارائه نتایج بهتر به کاربران، موتورهای جستجو باید از نتایج صفحاتی با نتایج مرتبط‌تر به جای نتایج صفحاتی که مرتبط نیستند و توسط وب‌مسترهای بی‌وجدان با استفاده از برخی کلمات کلیدی پر شده‌اند، اطمینان حاصل کنند.

اصول سئو را رعایت کنید

با کمک توضیحات ارائه شده در این مقاله سعی شده است شما را با مکانیزم سئو و بهینه سازی آشنا کنیم.

با رعایت چند دستورالعمل و رعایت قوانینی که موتورهای جستجو برای تسهیل مخاطبان خود در نظر گرفته اند، به راحتی می توانید بهترین نتایج را به دست آورید.

حال سوال این است که اگر این اصول رعایت شود چه نتایجی حاصل خواهد شد؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است، هر تغییر و بهینه سازی داخلی نتایج مثبتی را به همراه دارد.

در مقاله ای دیگر در مورد لینک های داخلی و تاثیر آن ها در رتبه بندی وب سایت صحبت خواهیم کرد و جنبه های آن را بررسی خواهیم کرد.

پیوند خارجی و نتیجه آن

در این مقاله سعی کردیم تمام جنبه های سئو و توسعه را برای شما توضیح دهیم، اما سوال اصلی همچنان باقی است که در این مبارزه بازارهای خارجی را کجا بسازیم و چه نقشی ایفا می کند؟

بله، طبیعی است که لینک های خارجی در دیده شدن سایت و جذب بازدیدکننده بسیار مهم هستند و این نقش به ارتقای رتبه کلمات کلیدی سایت کمک می کند، در عین حال نقش این لینک هایی که به طور طبیعی ایجاد می شوند بسیار پررنگ است، اما هر متخصص سئو و وب مستر می داند که برای این کار به اعتباری نیاز است که نیاز به یک وضعیت پشتیبانی داخلی مانند اعتبار سایت دارد.

تمرکز اصلی موتورهای جستجو، پست های خارجی هر سایت است. این نکته برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. این تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری این اطلاعات از طریق وب سایت های معتبر برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل بسیار خوب و مهم است، به همین دلیل کارشناسان سئو از هر طریقی در تلاش هستند تا از این درخواست مهم گوگل استفاده کنند و وب سایت خود و مشتریانشان را به نتایج برتر نزدیک کنند.

اکثر صاحبان کسب و کارهای وب تا حدودی از لینک سازی دستی ترس دارند و این ترس منطقی و منطقی است، زیرا روش های مختلف لینک سازی هر چقدر هم کم ریسک باشد، باز هم ریسک هایی دارند، اما تمام توصیه های سئو این است که با لینک های خارجی، اعتبار دامنه و وب سایت، نتایج بهتری کسب کنند و عوامل داخلی قوی تر و پویاتر، طبیعی است که ریسک لینک سازی خارجی کمتر خواهد بود.

مشاهده رفرنس:  https://blogten.ir/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.