بهترین متخصص پوست چه ویژگی هایی دارد؟


متخصص پوست بیش از سه هزار بیماری و عارضه مربوط به پوست، مو، ناخن و غشاهای مخاطی (پوشش داخلی پلک ها، بینی و دهان) را تشخیص و درمان می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، متخصصان پوست بیش از 3000 بیماری و عارضه مربوط به پوست، مو، ناخن و غشاهای مخاطی (پوشش داخلی پلک ها، بینی و دهان) را تشخیص داده و درمان کرده اند. متخصصان پوست در درمان بیماری های پوستی مختلف مانند اگزما، آکنه، پسوریازیس، بثورات پوستی، روزاسه، سرطان پوست، چین و چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و ریزش مو تخصص دارند. مراجعه منظم به متخصص پوست برای همه گروه های سنی، از کودکان تا سالمندان بالای 100 سال، مفید است.

داوطلبانی که مایلند در آینده متخصص پوست شوند باید یک دوره کارشناسی ارشد حداقل 12 ساله را بگذرانند که شامل حداقل 3 سال آموزش پوست می باشد - این دوره معادل دوازده تا شانزده هزار ساعت است. درمان بیماران

متأسفانه همه متخصصان پوست مهارت و دانش یکسانی ندارند. یافتن یک متخصص پوست واجد شرایط که تجربه، دانش و مهارت‌هایش با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، زمان و تلاش می‌برد. بهترین متخصص پوست را به صورت آنلاین جستجو کنید یا یک متخصص پوست خوب را از دوستان و خانواده خود معرفی کنید.

یک متخصص پوست خوب نیازهای شما را درک خواهد کرد.

هدف کلی یافتن بهترین متخصص پوست برای نیازهای خود است که ابتدا باید نیازهای خود را ارزیابی کنید. چرا دقیقا باید با یک متخصص پوست مشورت کرد؟ نیازها یا ناراحتی های پوستی منحصر به فرد هر فرد را می توان به سه دسته پزشکی، جراحی و زیبایی تقسیم کرد.

هر سه دسته از درمان ها پوست را زیبا می کنند، اما هر کدام برای مشکلات پوستی خاص مناسب هستند. همه متخصصان پوست در ارائه هر سه نوع درمان پوستی با تجربه یا ماهر نیستند. برخی از متخصصان پوست فقط در زمینه پوست پزشکی تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر در انجام درمان های زیبایی مهارت بالایی دارند. پوست پزشکی معمولا برای بیماری های پوستی مانند روزاسه یا آکنه کیستیک مفید است. درماتولوژی جراحی عمدتاً با حذف تومور یا ملانوم سروکار دارد. متخصصان پوست همچنین با متخصصان زنان که اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه تناسلی زنان دارند و متخصصان ارولوژی برای درمان بیماری های مقاربتی مانند زگیل تناسلی کار می کنند.

درماتولوژی زیبایی آن دسته از روش‌های پوستی مانند بوتاکس و لیفت صورت را پوشش می‌دهد که برای جوان‌سازی، معکوس کردن علائم پیری یا زیبایی صورت انجام می‌شوند. همچنین زیبایی خاص پوست به رفع موهای زائد پوست و صورت با لیزر می پردازد. هنگامی که نیازهای خود را مشخص کردید و نوع خدمات مورد نیاز خود را مشخص کردید، می توانید لیست متخصصان پوست را که برای شما مناسب هستند محدود کنید.

نحوه برخورد با بیماران

همه بیماران شایسته درمان توسط متخصص پوستی هستند که با آنها احساس راحتی می کنند. با این توصیف باید به دنبال متخصص پوست باشید که شخصیت و سبک ارتباطی او با شما سازگار باشد. هنگام خواندن نظرات بیماران گذشته یا درخواست از آشنایان برای معرفی متخصص پوست، مراقب باشید که متخصص با عجله بیماران را ویزیت می کند یا به آنها فرصت می دهد تا نگرانی ها و خواسته های خود را بیان کنند. یک متخصص پوست خوب به بیماران فرصت می دهد تا در مورد نگرانی های خود صحبت کنند و همه گزینه های درمانی ممکن را توضیح دهد.

خدمات پس از ساعت

بسیار مهم است که بیماران همیشه حتی در خارج از ساعات کاری، یعنی در شب و روزهای تعطیل، به متخصص پوست دسترسی داشته باشند. بسیاری از متخصصان پوست همیشه در دسترس هستند و با موارد اضطراری مانند آلرژی مقابله می کنند. نباید فکر کنید که اگر در تعطیلات یا خارج از ساعت کاری مشکلی دارید، کسی سراغ شما نمی آید.

پاسخ به تمام سوالات در طول بازدید

درمان متخصص پوست باید به گونه ای باشد که بیمار احساس کند در جلسه مشاوره به تمام سوالات و نگرانی های پزشک پاسخ داده شده است. مطب نباید بیماران را سردرگم کند. برخی از بیماران به طور دقیق علائم و ناراحتی خود را توصیف نمی کنند. برخی نگرانی های خود را بدون احساس فشار یا عجله توضیح می دهند.

پزشکان نباید بیماران را عجله کنند و صبورانه گوش دهند. متخصصان پوست خال ها را درمان می کنند و با مشکلات پوستی مختلف مانند لکه ها و ریزش مو سروکار دارند. به منظور ارائه بهترین مراقبت به بیماران، متخصصان پوست دائما در حال به روز رسانی و ارتقای دانش و مهارت های خود هستند.

نظرات و توصیفات را بررسی کنید.

نکته دیگری که علاوه بر نظر پزشک می تواند نشان دهنده مهارت و دانش متخصص پوست باشد، نظر بیماران قبلی است. ببینید دیگران در مورد متخصص پوست و خدمات او چه می گویند. به دنبال نظراتی باشید که اطلاعاتی در مورد متخصص پوست و مواردی مانند دوستانه بودن مطب، ساعات کار، یا هزینه‌های پنهان به شما می‌دهد. البته، شما نباید به بررسی ها اعتماد کنید. بهتر است با احتیاط پیش بروید.

اگر به تنهایی نمی توانید یک متخصص پوست خوب پیدا کنید، درخواست از دیگران برای معرفی شما می تواند نقطه شروع خوبی باشد. از پزشک مراقبت های اولیه یا حتی دوستان و خانواده خود بخواهید که بهترین متخصص پوست را به شما معرفی کند.

ارزیابی بعد از جلسه اول

مراجعه به متخصص پوست مانند امضای یک قرارداد مادام العمر نیست که هرگز نمی توانید آن را لغو کنید. گاهی اوقات لازم است به چندین متخصص مراجعه کنید تا در نهایت متخصص پوست مناسب را پیدا کنید. بنابراین پس از جلسه اول به تجربه خود امتیاز دهید.

متخصص چقدر دلسوز بود؟ آیا او به آنچه شما گفتید گوش داد؟ نظرات او چه تاثیری روی پوست شما گذاشت؟ آیا محیط کلینیک مساعد بود؟ آیا به شما زمان کافی دادند؟ اگر از میزان توجه متخصص راضی نیستید، می توانید قرار ملاقات بعدی را لغو کرده و جستجو را دوباره شروع کنید.

بیمه

و نکته آخر که بسیار مهم است. برای اینکه از شکستگی کمر و صورت‌حساب‌های خارج از بیمه غافلگیر نشوید، باید مطمئن شوید که شرکت بیمه شما می‌داند که متخصص پوستی که انتخاب کرده‌اید صلاحیت انجام درمان مورد نظر شما را دارد. وضعیت متخصص را شخصاً با شرکت بیمه بررسی کنید. همچنین در صورت صلاحدید شرکت بیمه از پزشک عمومی توصیه نامه دریافت کنید.

ادامه پست: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-پوست-و-مو-در-شیراز

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.