آسیب ناشی از استفاده مکرر از کرم پودر روی پوست


یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی، کرم پودر است. فونداسیون می تواند پوست شما را بی عیب و نقص نشان دهد. اما استفاده نادرست از آن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، بنابراین سعی کنید با رعایت قوانین استفاده از این محصول از این اشتباهات جلوگیری کنید. کرم پودرهایی با ماندگاری طولانی کرم پودرهایی که با نام کرم پودر آرایش وارد بازار شده اند به دلیل ایجاد لایه ای ضخیم و سنگین بر روی پوست صورت می توانند برای مدت کوتاهی عیوب صورت را بپوشانند. با این حال، در دراز مدت، ممکن است باعث ایجاد لکه هایی در صورت شما شود. کرم پودرهایی که به طور مداوم و نادرست استفاده می شوند، بافت اصلی پوست را از بین می برند و رنگ آن را کدر می کنند. این کرم ها ممکن است باعث ایجاد جوش های سر سیاه روی پوست شوند.

مواد لازم برای خامه پودر

به طور کلی کرم پودرها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند. کرم پودر پایه آب، کرم پودر پایه روغن و کرم پودر بر پایه سیلیکون. هر کدام از این کرم پودرها برای انواع پوست و حتی شرایط آب و هوایی که افراد در آن زندگی می کنند مناسب هستند. فرمول آنها شامل آنتی اکسیدان برای جلوگیری از ورود باکتری ها، سیلیکون های مختلف برای نرم کردن پوست صورت و کرم پودر و سرامیک های مختلف برای نرم شدن و جلوگیری از ایجاد خطوط می باشد. صورت و غیره

انواع کرم پودر

گوشی مایع

رایج ترین و محبوب ترین شکل آن کرم پودر است. زیرا استفاده از آن آسان است و پوششی طبیعی برای پوست ایجاد می کند. این کرم ها معمولا برای پوست های خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع بدون روغن استفاده کنند. مقداری کرم پودر مایع را به صورت بمالید و با یک پد یا انگشت روی صورت پخش کنید.

کرم رنگ

این کرم ها مرطوب کننده و غنی هستند، مخصوصا برای پوست های خشک مناسب هستند و چون بافت سنگینی دارند، باید مطمئن شوید که به خوبی به پوست نفوذ می کنند.

پنکیک

این کرم پوشانندگی بیشتری دارد، معمولاً پودر فشرده است و به دو صورت روغنی (سوپرا) و خشک (آکوا) است و اغلب با اسفنج استفاده می شود. این.

خودکارهای خودکار

بافت این کرم پودر سنگین و برای پوشاندن پوست و قرمزی بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می گذاریم و با اسفنج پاک می کنیم.

کانسیلر

کانسیلرها مانند کرم پودرها در مدل های جامد و کرم موجود می باشند. اما از آنجایی که کرم پودری که روی پوست می زنیم سنگین است و برای پوست دور چشم مناسب نیست، بهتر است از کانسیلر استفاده کنیم.

مشکلات کرم آرایشی

پوست

یکی از عوارض استفاده از کرم پودر که افراد دارای پوست چرب را درگیر می کند، آکنه است. افرادی که صورت چرب دارند و از فونداسیون اشتباه یا حتی تقلبی استفاده می کنند، منافذ پوست خود را با مقدار زیادی رنگدانه و سایر مواد شیمیایی پر می کنند. بسته شدن منافذ پوست منجر به ایجاد آکنه می شود.

چروک شدن پوست

خشکی پوست یکی دیگر از عوارض استفاده طولانی مدت از کرم پودر است. در واقع بهترین حالت استفاده از کرم پودر به صورت موقت و کوتاه است. هر چه مدت زمان ماندگاری محصول بیشتر باشد، وزن محصول بیشتر می شود. اگر این مواد سنگین به مدت طولانی روی پوست گذاشته شود از تنفس طبیعی جلوگیری می کند. پوستی که در طول روز نمی تواند به خوبی نفس بکشد، در نهایت دچار کمبود اکسیژن می شود. کمبود اکسیژن در پوست منجر به از بین رفتن کلاژن پوست و اختلال در تولید می شود. همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا پوست نتواند روند بازسازی طبیعی خود را به درستی انجام دهد. نقص در عملکرد بازسازی و ترمیم پوست منجر به پیری پوست می شود.

زخم شدن پوست

استفاده مکرر و مکرر از این محصول باعث می شود که پوست برای مدت طولانی دچار لک های مختلف شود. در واقع یکی از عوارض استفاده از کرم ها تغییر رنگ پوست به مرور زمان است. این مشکل زمینه را برای انواع جوش های پوستی فراهم می کند.

پوست خشک

این اتفاق ناخوشایند می تواند از عوارض استفاده از کرم پودر نیز باشد، به عبارتی افرادی که پوست خشک و حساسی دارند با استفاده از کرم پودر نادرست این مشکل را بیشتر می کنند.


اطلاعات بیشتر:  https://moorashin.com
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.