ورق استیل مات چیست و چه فوایدی دارد ؟

یکی از محبوب ترین ورق های استیل در بازار ورق استیل مات است که سطح صافی ندارد و معمولاً سطحی ناصاف دارد. همانطور که از نام این ورق های فولادی پیداست، بازتاب نور کمی دارند. به همین دلیل عموماً برای مکان هایی که نیاز به دید واضح و زیبا دارند مناسب نیست. این نوع ورق های فولادی به طور کلی در مقایسه با سایر ورق های فولادی ارزان تر هستند. اگر قصد خرید ورق فولادی صاف را دارید، بهتر است ابتدا انواع ورق استیل مات و خواص آنها را بشناسید. بعداً سعی کردیم همه اینها را به طور کامل بیان کنیم.

ورق فولادی مات چیست؟

به طور کلی هر چه بر روی ورق فلز پرداخت بیشتر شود، سطح آن صاف تر و براق تر خواهد بود. به همین دلیل کاشی‌های مات سطح پردازش کوچکی دارند و ظاهری طبیعی دارند، معمولاً در مناطقی که نیاز به ظاهر خوب دارند استفاده نمی‌شوند. به طور کلی، هرچه پردازش بیشتری روی ورق فلز انجام شود، سطح در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارد. به همین دلیل زمانی که قصد استفاده از ورق فلزی در مسافت بسیار طولانی را دارید، تهیه این ورق ها توصیه می شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، این نوع فولاد به ورق 2B معروف است. بهتر است بدانید که این پانل ها اولین بار در دهه 1970 توسط دانشمندان انگلیسی با استفاده از نورد سرد ساخته شد و به سرعت جای خود را در بازار پیدا کرد و کارخانه های زیادی شروع به تولید پنل کردند.این نوع آهن خنک کننده. در نهایت خوب است بدانید که بیشترین کاربرد این صفحه فلزی در دستگاه های شیمیایی و دارویی می باشد.

نحوه تولید ورق استیل مات

برای ساخت ورق استیل مات بهتر است بدانید ابتدا نورد سرد را ذوب کرده و در قالب مخصوص بریزید. در مرحله بعد محلول اسیدی خاصی به نور سرد مذاب اضافه می شود تا کلسیفیکاسیون انجام شود. سپس این ماده مذاب را صیقل داده و با استفاده از غلتک های مخصوص ضخامت آن را کاهش می دهند. در نتیجه ورق های فولادی مات به اندازه و ابعاد دلخواه بریده می شوند.

به طور کلی در همه موارد خوب است بدانید که سطح ورق های فولادی برس خورده کمی فرآوری شده است و اصلاً ظاهر درخشان و زیبایی ندارد و فقط در تجهیزاتی استفاده می شود که جنبه زیبایی اهمیتی ندارد. همچنین اگر به دنبال ورق فولادی برس خورده می گردید یعنی همان ورق های فولادی برس خورده معمولی.

انواع فولاد مات

"این یک ورق فولادی مات است؟" پس از پاسخ به سوال برای پاسخ بهتر است بدانید که ورق های فولادی مات نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند که بر اساس خواص مغناطیسی به ورق های فولادی غیر مات و ورق های فولادی مات تقسیم می شوند که در زیر توضیح داده شده است:

یک برس فولادی بگیرید

همانطور که از نام آن پیداست این نوع ورق فولادی مات خاصیت مغناطیسی دارد و توسط آهنربا جذب می شود. این نوع محصولات با عملیات بر روی صفحات فولادی درجه 400 تولید می شوند که در نهایت به صفحات فولادی تبدیل می شوند.

بهتر است بدانید که این محصول اغلب در صنایع شیمیایی کاربرد دارد. اگر قصد خرید ورق استیل مات را دارید بهتر است بدانید که بهترین راه تشخیص آنها استفاده از آهنربا است زیرا این نوع ورق استیل مات خاصیت مغناطیسی دارد.

ورق فولادی مات نگیرید

نوع دیگری از ورق استیل مات موجود در بازار، ورق استیل مات غیر مغناطیسی است که بر خلاف نوع قبلی فاقد خاصیت مغناطیسی بوده و توسط آهنربا جذب نمی شود. همچنین این محصول از فولاد درجه 300 ساخته شده است که معروف ترین آن فولاد گرید 304 می باشد.

همچنین بد نیست بدانید که کاشی های استنلس استیل در اندازه های مختلفی تولید می شوند که عبارتند از:

ورق فولادی نماتیک 100*200 سانتی متر

صفحات استیل مات با سایز 122*244 سانتی متر

ورق استیل غیر مات در ابعاد 125*250 سانتی متر

ورق های مات فولادی در چه صنایعی استفاده می شود؟

ورق های فولادی برس خورده مهفا در ضخامت های 0.5 تا 60 میلی متر طراحی و تولید می شوند. فولاد 420 ورق نیز معمولاً در ساخت پمپ های آب و آب و تجهیزات کشاورزی استفاده می شود. بدنه اصلی دستگاه از ورق فولادی 316 مقاوم در برابر اسید استفاده می کند. علاوه بر این، فولاد 321 در تجهیزاتی که نیاز به مقاومت در برابر آب جوش، بخار و حرارت دارند استفاده می شود.

همچنین ورق 310 مات در تجهیزاتی که نیاز به مقاومت بالایی برای گرمایش مستقیم تا 1600 درجه دارند استفاده می شود که اغلب در دیواره های کوره استفاده می شود. همچنین تیپ 310 S تا 1200 درجه حرارت مستقیم را تحمل می کند.

ویژگی های ورق فولادی مات چیست؟

از مهمترین ویژگی های ورق فولادی مات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورق استیل مات مقاوم در برابر خط و خش و زنگ زدگی

یکی از مهم ترین ویژگی های صفحات استیل مات این است که ظاهری براق و متفاوت دارند.

این ورق ها در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم هستند و می توان از آنها در فر استفاده کرد.

همچنین انواع ورق های استیل مات به راحتی قابل شستشو بوده و به راحتی عملیات نظافت را انجام می دهند.

ورق فلزی برس خورده بسیار انعطاف پذیر است و می توان آن را شکل داد.

این نوع صفحات فولادی مات قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند.

قیمت ورق فولادی مات 304 نسبت به سایر ورق های فولادی رایج کمتر است، اما همچنان مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارند.

دادار و مت را بگیرید

ورق های فولادی طلا به روش PVD ساخته می شوند که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و تغییر شکل دارند و از طرفی فلز تیتانیوم مورد استفاده در تولید آنها را با مشکل مواجه کرده است. به طور کلی، ورق استیل طلا تزئینی است. علاوه بر این به لطف سطح براق و رنگ طلایی خود جلوه زیبایی به محیط می بخشند.

ورق گلد استیل را می توان به انواع ورق استیل طلای مات و چند نوع دیگر تقسیم کرد که گرد و غبار کمتری را به خود جذب می کند و همین ویژگی باعث می شود این ورق ها در نمای بیرونی ساختمان و دیوار آسانسور مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد ورق فولادی مات

شاید فکر کنید به دلیل ظاهر مات و خشن ورق های فولادی مات نمی توان از آنها در صنایع مختلف استفاده کرد. اما این نظر کاملاً اشتباه است. از آنجایی که این ورق ها دارای خواص منحصر به فردی هستند که به لطف آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله کاربردهای ورق فولادی مات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت تجهیزات بیمارستانی یا بهداشتی

برای ساخت ابزار و تجهیزات مورد نیاز در صنایع غذایی استفاده می شود

ساخت تجهیزات لازم برای صنایع فرآوری نفت و گاز

برای تولید تجهیزات آب و فاضلاب استفاده می شود

برای ساخت تجهیزات آتش نشانی

برای ساخت تجهیزات شیمیایی و دارویی استفاده می شود

ساخت توربین

در صنعت کاغذ استفاده می شود

خواص شیمیایی ورق فولادی جلا داده شده

در ترکیب ورق های فولادی مات از مولیبدن، نیکل، منگنز و سایر عناصر استفاده می شود. علاوه بر این، عنصر کروم در ورق فولادی برس خورده می تواند بین 11 تا 18 درصد باشد و بیشترین مقدار کروم را می توان در ورق های فولادی ضد زنگ 304 یافت که باعث می شود در برابر خوردگی بسیار مقاوم باشند.

تفاوت بین فلزات مات و براق چیست؟

به طور کلی تفاوت های زیادی بین صفحات فولادی مات و صیقلی وجود دارد که در ادامه مهمترین تفاوت ها توضیح داده خواهد شد.

همانطور که از نام ورق فولادی براق مشخص است، سطح آن صاف و فرآوری شده است اما سطح ورق استیل مات 304 یا انواع دیگر مات و تیره است.

ورق فولادی پولیش شده گرانتر از ورق استیل مات است زیرا روکش بالاتری دارد و همچنین به این دلیل که معمولاً از نیکل بیشتری در ورق فولادی پرداخت شده استفاده می شود.

ورق های فولادی لعاب دار را می توان در فضاهای لوکس استفاده کرد. اما ورق های فولادی برس خورده ظاهر خوبی ندارند و عموماً در مکان های نامحسوس استفاده می شوند.

ورق های فلزی براق معمولاً صاف و براق می شوند که می تواند آنها را در برابر لک و خراش مقاوم کند، اما ورق های مات دارای سطح خاکستری هستند که به راحتی خراشیده و تغییر رنگ می دهند.

قیمت کاغذ متالیک مات

تعیین قیمت فولاد ضد زنگ به عوامل زیر بستگی دارد: نوسانات نرخ ارز، هزینه های حمل و نقل بین المللی، ضخامت، اندازه، طول، نوع سازنده، قیمت بین المللی مواد مورد استفاده در تولید این آلیاژ و عیار فولاد. همچنین از آنجایی که پرطرفدارترین نوع فولاد ضد زنگ مربوط به گرید 304 می باشد، قیمت فولاد ضد زنگ بالاتر از قیمت ورق استنلس استیل مورد استفاده برای تولید گرید 400 می باشد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.