تزریق بوتاکس برای میگرن

مجله اينترنتي يكتا

تزریق بوتاکس برای میگرن


میگرن نام بیماری است که اغلب باعث درد ضربان دار می شود که در بیشتر موارد فقط یک طرف سر را درگیر می کند. این مشکل علاوه بر سردرد شدید، با کاهش اشتها، حالت تهوع و استفراغ (در موارد شدید) همراه است. این دردها تا چند سال پیش با اقدامات پیشگیرانه و رعایت برخی داروهای خاص کنترل می شد. اما محققان دائما در تلاش هستند تا درمان های بهتری برای کاهش یا کنترل میگرن بیابند. در اکتبر 2010 بود که سازمان غذا و دارو (FDA) تزریق سم بوتولینوم A (Botox-A) را برای درمان میگرن مزمن تایید کرد. در میگرن، اعصاب حسی ملتهب و حساس می شوند. التهاب توسط مولکول های مختلفی که توسط اعصاب حسی آزاد می شود ایجاد می شود. بوتاکس آن را مسدود می کند و درد را سرکوب می کند.

محرک میگرن

علل دقیق میگرن هنوز ناشناخته است. با این حال، طبق آمار، تقریباً 70 تا 75 درصد از مبتلایان به میگرن، سابقه خانوادگی سردردهای میگرنی را در بستگان درجه یک خود دارند که نشان می دهد علت میگرن ژنتیکی است.

علائم میگرن

دست و پای بیماران میگرنی به طور کلی سردتر از سایرین است و بروز بیماری حرکت در این بیماران بیشتر است. اغلب با علائمی مانند تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا یا سرگیجه همراه است. با این حال، اکثر بیماران میگرنی همه علائم فوق را ندارند و ممکن است علاوه بر سردرد، یک یا دو علامت را نیز تجربه کنند.

فواید بوتاکس برای درمان میگرن


تزریق بوتاکس فواید زیادی برای درمان میگرن دارد، از جمله:

فراوانی و شدت میگرن بیش از 50 درصد بهبود یافته است.

ماندگاری 6 ماه پس از درمان (2 سری تزریق)

شدت حمله کمتر است.

با درمان مناسب، کنترل درمان آسان تر می شود.

مهر اصلی یا حرارت کوچک است.

تحمل محرک افزایش می یابد.

عملکرد کلی بیمار بهتر خواهد بود.

مراحل قبل از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

به طور متوسط ​​15 روز یا بیشتر سردرد در ماه و حداقل 8 روز میگرن برای حداقل 6 ماه قبل از شروع درمان.

پاسخ ناکافی، بی اثر بودن یا منع مصرف حداقل سه داروی ضدمیگرن (پروپرانولول، آمی تریپتیلین، متی سرژید، پیزوتیفن، سیپروهپتادین، یا توپیرامات).

استفاده بیش از حد از داروهای سردرد باید کنترل شود.

18 سال یا بیشتر باشد.

نحوه تزریق بوتاکس برای میگرن

بیمار دراز کشیده یا نشسته است.

یک پروتکل دقیق وجود دارد که پزشکان از آن پیروی می کنند که در آن مقدار مشخصی به اطراف چشم ها، پیشانی، شقیقه ها، پشت سر، بالای گردن و روی عضله ذوزنقه تزریق می شود.

تزریق‌های اضافی در نواحی مورد نظر که دردناک‌ترین و کاملاً ایمن‌تر هستند، انجام می‌شود. برای خرید قرص میگرن آمریکایی به سایت فرازطب  مراجعه نمایید.


بعد از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مراقب باشید

پس از درمان بوتاکس میگرن، می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. تزریق بوتاکس در پیشانی برای میگرن گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد چین و چروک های کوچک شود، اگر متوجه شوید که می توانید یخ را در این نواحی بمالید، این برجستگی ها در عرض چند ساعت و با سرعت بسیار زیاد خود به خود از بین می روند. آنها ناپدید می شوند. علاوه بر این، افراد برای مراقبت بهتر باید این نکات را رعایت کنند:

حداقل 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس برای میگرن، نباید خم یا صاف شوید.

شما باید به مدت 24 ساعت از آبیاری محل های تزریق خودداری کنید.

برای درمان میگرن باید در روزهای اول پس از تزریق بوتاکس از خوابیدن روی صورت خودداری کنید.

سعی کنید رو به بالا و عقب بخوابید.

تا 48 ساعت پس از تزریق باید و باید از انجام ورزش های شدید و شدید اجتناب شود.

باید از دست زدن به صورت و ناحیه تزریق خودداری کنید و صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید تا زمانی که خطر عفونت از بین برود.

اگر پزشک دارویی برای شما تجویز کرده است، باید آن را به طور منظم مصرف کنید.

افراد باید مراقب باشند که در 48 ساعت اول در معرض نور مستقیم خورشید یا در مکان های گرم مانند آفتاب گرفتن یا سولاریوم قرار نگیرند.

موارد منع درمان میگرن با بوتاکس

زنان باردار، مادران شیرده، افراد مبتلا به نارسایی کلیه و افرادی که به پروتئین های شیر گاو حساسیت دارند نباید برای درمان میگرن از بوتاکس استفاده کنند.

از سوی دیگر، بیماران مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی مانند سندرم ایتون-لامبرت یا میاستنی گراویس یا کسانی که تحت درمان با داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین و هپارین هستند، نباید میگرن را با بوتاکس درمان کنند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.