ویزای توریستی ترکیه

مجله اينترنتي يكتا

ویزای توریستی ترکیه


کشور زیبای ترکیه که یکی از کشورهای همسایه ایران است هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از ایران و یا سایر نقاط جهان است که قصد دارند با ویزای توریستی ترکیه به این کشور سفر کنند. با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی این کشور و ترکیه در هر دو قاره اروپا و آسیا، جدا از نقش مهم گردشگری، از نظر مبادلات تجاری بین دو قاره نیز حائز اهمیت است.

ترکیه با مساحتی حدود 783355 کیلومتر کشوری کوهستانی و عمدتاً پرباران است. آب و هوای ترکیه در تمام طول سال صاف و مطبوع است. اما بیشتر گردشگران تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب می کنند. پایتخت ترکیه آنکارا است اما مهمترین مرکز تجاری این کشور استانبول است.

دیگر شهرهای مهم ترکیه ازمیر هستند. آنتالیا آلانیا و بورسا آنتایا، کوش آداسی و بدروم پربازدیدترین شهرهای ساحلی ترکیه هستند. وجود بسیاری از هتل های مختلف و بازارهای مختلف سنتی یا مدرن باعث محبوبیت شهرهای ترکیه شده است.

99 درصد مردم ترکیه مسلمان هستند، اما یهودیت و مسیحیت نیز در این کشور وجود دارد. مساجد و مکان های تاریخی و مذهبی مختلفی در ترکیه وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید، مسجد ایاصوفیه یکی از مهم ترین و تاریخی ترین مساجد این کشور است و هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.

ویزای توریستی ترکیه
ترکیه یکی از کشورهایی است که ایرانی ها اگر بخواهند تعطیلات چند روزه بدون مشکل داشته باشند برای رفتن به تعطیلات انتخاب می کنند. یکی از دلایل این انتخاب عدم نیاز ایرانیان برای سفرهای توریستی به ترکیه است. بر اساس توافق دو کشور، اتباع هر دو کشور می توانند بدون ویزای توریستی ترکیه وارد ایران یا ترکیه شده و 90 روز در آن کشور اقامت کنند. مدت ویزای توریستی ترکیه 3 ماه است و ایرانیان می توانند بدون نیاز به ویزا به مدت 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

در طول اقامت در ترکیه با ویزای توریستی ترکیه، فرد مجاز به تحصیل و کار نیست. متقاضی تحصیل یا کار و مهاجرت به ترکیه برای تحصیل یا کار باید ویزای تحصیلی ترکیه یا ویزای کار ترکیه را دریافت کند.

برای دریافت ویزای توریستی ترکیه داشتن پاسپورت معتبر الزامی است. سایر مدارک برای اخذ ویزای توریستی ترکیه در زیر آمده است.

مدارک ویزای توریستی ترکیه

پاسپورتی که حداقل 6 ماه گذشته باشد

تهیه بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل

بیمه سفر

ارائه دو قطعه عکس رنگی در اندازه پاسپورت

فرم درخواست ویزای ترکیه تکمیل شده است
 اگر قصدمهاجرت به ترکیه را دارید، با موسسه مهاجرتی در تهران تماس بگیرید.

مدت اقامت گردشگران در ترکیه

همانطور که گفته شد با ویزای توریستی ترکیه مدت اقامت شما در ترکیه حداقل 3 ماه می باشد. اگر مایل به اقامت بیشتر از این مدت در ترکیه هستید، باید ترکیه را ترک کرده و برای ورود مجدد اقدام کنید. توجه داشته باشید که اگر بیش از 3 ماه در ترکیه بمانید، عواقب اضافه اقامت به همراه خواهد داشت.

اگرچه مدت اقامت مجاز در ترکیه 90 روز است، اما پاسپورت شما برای بازدید از این کشور باید 6 ماه اعتبار داشته باشد. اگر اعتبار پاسپورت شما کمتر از این مقدار است، قبل از سفر آن را تمدید کنید. علاوه بر ایران، اتباع کشورهای زیر برای ورود به ترکیه نیازی به ویزا ندارند:

لبنان، تایلند، گرجستان، اوکراین، روسیه، بلاروس، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و تونس.

انواع ویزای ترکیه

علاوه بر ویزای توریستی ترکیه، ویزای کار و ویزای تحصیلی ترکیه از جمله ویزاهای مورد تقاضا در این کشور هستند. علاوه بر این، متقاضی می تواند با خرید ملک و یا سرمایه گذاری در این کشور اقامت ترکیه را دریافت کند.

برای دریافت ویزای کار ترکیه باید از یک کارفرمای ترکیه ای پیشنهاد شغلی دریافت کنید و مدارک لازم را به سفارت تحویل دهید.

برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه پذیرش دانشگاه الزامی است. پس از ارسال مدارک خود به دانشگاه و اخذ پذیرش باید پس از دریافت پذیرش از دانشگاه و جمع آوری سایر مدارک لازم برای ویزای دانشجویی ترکیه اقدام کنید.

هزینه اخذ ویزای توریستی ترکیه در مقایسه با سایر ویزاها بسیار مناسب بوده و نیاز به منابع مالی کمی دارد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.