معرفی انواع موسیقی

مجله اينترنتي يكتا

معرفی انواع موسیقی


Ambient طیف وسیعی از موسیقی را پوشش می دهد و به جای ساختار موسیقی، بر صدا تمرکز می کند. هدف نهایی امبینت خلق آهنگ با کمک عناصر آوازی، سازهای سنتی و غیر سنتی و ایجاد حال و هوای خاصی در مخاطب است. این سبک می تواند شامل صدای خواننده باشد، اما اغلب بدون کلام و با ساز اجرا می شود. Ambient از این ایده پیروی می کند که هر نوع فضایی را می توان بدون محدود شدن به تنظیمات یا صداهای خاص و بدون تکیه بر ساختار نظری موسیقی یا آهنگ ایجاد کرد. به دلیل تطبیق پذیری آن، موسیقی محیطی در بسیاری از سبک های موسیقی استفاده می شود. با موزیک باران همراه باشید.

بلوز

موسیقی بلوز یک سبک آفریقایی-آمریکایی در جنوب ایالات متحده است که از دل آهنگ ها، تصنیف ها و اشعار غمگین کارگری بیرون آمد و تا پایان قرن نوزدهم به این سبک ادامه یافت. این موسیقی با هارمونی 12 متری نواخته می شد که واقعاً به این فرم محدود نمی شد، بلکه بعداً «نت های آبی» که کاملاً با موسیقی کلاسیک غربی متفاوت بود به آن اضافه شد.

در نیمه اول قرن بیستم، آمریکایی های آفریقایی تبار سبک جدیدی به نام ریتم اند بلو (به اختصار R&B) با ترکیب جاز، گاسپل و بلوز ایجاد کردند. این نژاد بعداً به زیر شاخه های دیگری مانند دلتا بلو، پیمونت، جامپ بلوز و شیکاگو بلوز تقسیم شد. پس از جنگ جهانی دوم، بسیاری از نوازندگان، به ویژه در شهر شیکاگو، به بلوز الکتریک، سبکی از موسیقی متاثر از راک اند رول روی آوردند. همین ماجرا برای سایر نوازندگان در سبک های بلوز راک، هارد راک و هوی متال نیز اتفاق افتاد. از آن زمان، به خصوص از دهه 2000، با ظهور سنگ گاراژ، این سبک جان تازه ای به خود گرفت.

موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک دارای تاریخچه غنی است و تأثیر گسترده ای در نقاط مختلف جهان داشته است و به همین دلیل می توان آن را پایه ژانرهای موسیقی قرن بیستم دانست. همه سبک‌های موسیقی، چه بخواهند و چه نخواهند، ریشه در فرهنگ جوامع دارند، اما همچنان در زیر مجموعه موسیقی کلاسیک قرار می‌گیرند که مادر همه گونه‌های موسیقی است. این سبک با موسیقی محلی یا سنتی همراه است.

موسیقی کلاسیک با حفظ خصلت فرهنگ، از نظر سبک فولکلور بیشتری دارد و همیشه تحت تأثیر آن است. در واقع این دو نوع موسیقی مرتبط با فرهنگ جامعه شبیه یکدیگر هستند. با این حال، ویژگی های مشترکی وجود دارد که به ما کمک می کند بفهمیم چه زمانی و چگونه ژانرهای عامیانه در دسته های اصلی قرار می گیرند. مسلماً موسیقی کلاسیک به دلیل جذابیت و ساختار پیچیده‌تر، بیشتر مورد توجه رهبران مذهبی، دولت‌ها و علما است تا موسیقی محلی. البته این نوع حمایت ها به نوازندگان انگیزه می دهد تا موسیقی خود را با قدرت بیشتری گسترش دهند. دانلود بهترین آهنگ ها

با توجه به عدم وجود موسیقی کلاسیک در جوامع غیر سلسله مراتبی، حمایت از چنین آهنگ هایی برای غنا بخشیدن به جنبه های اقتصادی، اجتماعی، علمی و مذهبی جامعه ضروری به نظر می رسد. همچنین تفاوت موسیقی کلاسیک و فولکلور را می توان بازتاب این تفاوت دانست. این نوع موسیقی در سراسر جهان با نام های مختلفی از جمله «موسیقی جدی» در لهستان، «موسیقی مناسب» در کره و به طور کلی «موسیقی هنری» شناخته می شود.

خنده دار

کمدی طیف وسیعی از ژانرهای موزیکال و غیرموسیقی را در بر می گیرد. اما قاعده کلی ژانر که آن را از کمدی متمایز می کند کمدی آن است. کمدی واقعیت فرهنگی جامعه را به شیوه ای طنز و معمولاً با کمک شعرهای خنده دار یا آهنگ های رپ نشان می دهد. کمدی غیر موزیکال شامل ژانرهای دیگری مانند کمدی اسکچ، استندآپ کمدی و خطوط تلفن است.

ناگارا

کانتری یک سبک موسیقی پرطرفدار با سابقه ای صد ساله است. خاستگاه این سبک به منطقه آپالاش در شرق ایالات متحده و مناطقی از آمریکای جنوبی برمی گردد که در آن زمان تحت سلطه موسیقی محلی ایرلندی و انگلیسی بود. در اوایل دهه 1920 و اوایل دهه 1930، جیمی راجرز و خانواده کارتر اولین کسانی بودند که سبک کانتری را در کمانچه، گیتار، بانجو و دیگر سازهای زهی بیان کردند. سبک اجرای آنها یودلینگ و انجیل کانتری بود که در آن زمان سبک کانتری غالب بود.

در دهه های 1930 و 1940، گرایش به انجیل و یودلینگ کاهش یافت و وسترن سوئینگ و هانکی تونک جای آنها را گرفتند. یکی دیگر از شاخه های سبک کانتری، بلوگراس است که در طول سالیان متمادی محبوبیت خود را حفظ کرده است. در این زمینه، سبک قدیمی موسیقی کانتری به عنوان موسیقی سنتی آمریکایی شناخته می شود که اولین بار در دهه 1940 در نمودارهای جوک باکس ظاهر شد. اولین نمودارهای جوک باکس سبک کانتری تا سال 1949 با عنوان رکوردهای جوک باکس هیلبیلی و رکوردهای فولک جوک باکس با زیر ژانرهای وسترن و کانتری بودند.

هانکی تونک تا دهه 1950 محبوب بود، اما از ابتدای دهه 1950 آثار هنک ویلیامز محبوب شد، اما در اواسط دهه، کانتری تنها ژانر محبوب نبود. به عنوان مثال، آثار به سبک Rockabilly محبوب هستند، که به عنوان پلی بین موسیقی تپه ای و راک اند رول عمل می کند. اما بحث اصلی تأثیر موسیقی کانتری، کانتری بوگی و R&B بر توسعه فرهنگ راک است. در اواخر دهه 1950، به لطف تجهیزات بهتر و تولید موسیقی، به ویژه کار پررونق گروه ها و ظهور بخش جدیدی از ژانر کانتری، صدای نشویل، هانکی-تونک عملاً از محبوبیت خارج شد.

در اواخر دهه 1960 و در سراسر دهه 1970، پاپ کانتری مرزهای بین کانتری و سایر ژانرهای موسیقی معتبر آمریکایی را از بین برد. همچنین سبک کانتری راک باعث موفقیت گروه های راک بیشتر از مخاطبان کانتری شده است. در هر صورت، این تغییرات برای مدت طولانی طرفداران سبک کانتری را خشنود نمی کرد.

موسیقی کانتری به رشد خود ادامه داد تا اینکه به محبوب ترین سبک موسیقی در ایالات متحده، به ویژه در جنوب و غرب میانه تبدیل شد. گاهی از عنوان کشور جدید یا کشور اصلی برای تشخیص کشورهای کنونی از 30 سال پیش و هونکی استفاده می کنند. اما در میان سنت گرایان تغییری رخ داد و نتیجه آن بازگشت موسیقی کانتری به حالت سابق بود.

رقص

رقص را می توان مبتکر سبک های جدید موسیقی مانند دیسکو، رقص الکترونیک و رقص پاپ دانست و همانطور که از نام آن پیداست، هدف ایجاد موسیقی مفرح مناسب برای رقص است.

الکترونیک

موسیقی الکترونیک نوعی موسیقی است که سازهای الکترونیکی ساختار اصلی آن را تشکیل می دهند. این موسیقی که اغلب بدون کلام اجرا می‌شد، در اوایل تحت سلطه افرادی مانند ادگارد وارز و کارلهینتس استوکهاوزن بود و اغلب ترکیبی از کلاژهای مجازی حاوی حلقه‌ها، آژیرها، نوسان‌گرها و غیره بود. اولین آهنگسازی که موسیقی الکترونیکی را با ملودی و ریتم خلق کرد ریموند اسکات.

از دهه 1960 به بعد، با شروع فعالیت های گروهی مانند سیب های نقره ای و وایت نویز، موسیقی الکترونیک به تدریج وارد فرهنگ پاپ شد و در نهایت منجر به پیدایش گرایش هایی مانند سینت پاپ (Synthpop یا تکنوپاپ) شد. این یک موسیقی محبوب است و سینتی سایزرها معمولا در هسته آن قرار دارند. البته این سبک رقبایی دارد که معتقدند موسیقی الکترونیک مرده و بی جان است.

آزمایش

این سبک که به عنوان موسیقی تجربی نیز شناخته می شود، آزادترین نوع موسیقی در تاریخ موسیقی است. موسیقی تجربی در اواسط قرن بیستم در آمریکای شمالی ظهور کرد. تولید موسیقی در این قالب بسیار انعطاف پذیر است. این آهنگ ها گیتار هستند ساکسیفون سازهای زیادی مانند ویولن سل و صدای انسان را می توان اضافه کرد. در این موسیقی، یک نوازنده می تواند از چیزهای غیرمنتظره زیادی استفاده کند که به طور گسترده در زمینه های فرعی مانند موسیقی صنعتی و بتن موسیقی استفاده می شود. در این روش، کلاژهای صوتی با ترکیب چندین صدا یا افکت تولید می شوند.

صدای تولید شده از این طریق اغلب از مرزهای موسیقی سنتی فراتر می رود. استفاده از سازهای سنتی خارج از ساختارهای آکادمیک منجر به بداهه نوازی می شود که نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد. موسیقی تجربی بدون توجه به فرم اجرا، برخلاف سایر سبک های موسیقی، ریتم و تمپوی خاصی ندارد و می توان بافت موسیقی را مخدوش کرد.

ریشه های موسیقی تجربی را می توان در جنبش هایی مانند فوتوریسم در موسیقی کلاسیک (قرن بیستم) یافت. اولین نوازندگانی که به طور آکادمیک خود را وقف این سبک کردند افرادی مانند جان کیج، لوئیجی روسولو و پیر شفر بودند، اما هنرمندان خارج از دانشگاه از طریق بداهه نوازی و جاز آزاد، نوعی ادغام تجربیات موسیقی در آهنگ، به کار در این سبک ادامه دادند. در همین فرآیند، افرادی مانند Einstürzende Neubauten و Supersilent یک روش آزمایشی ارائه کردند. از اواخر قرن بیستم، با رواج ابزارهای الکترونیکی مانند سینت سایزر و نرم افزار آهنگسازی، افراد بیشتری وارد عرصه آهنگسازی شدند و یا حداقل تجربه آهنگسازی را داشتند.

لازم به ذکر است که امروزه از واژه تجربی به عنوان پسوند در ادامه چندین سبک موسیقی استفاده می شود. این بدان معنی است که سبک مربوط به تغییرات در ساختار یا پیکربندی اصلی است. این تغییرات همانطور که از نام آن پیداست تجربی هستند و برای ایجاد انواع غیرعادی یا جدید از سبک ها استفاده می شوند. این کلمه حتی به موسیقی الکترونیک نیز نسبت داده می شود. به طور خلاصه، تجربی نوعی از موسیقی است که نه سبک مشخصی دارد و نه جایگاه مشخصی در جریان کلی موسیقی دارد.

به میدان بنویسید

گاهی اوقات ضبط های میدانی به دلیل شباهت آنها به صدابرداری یا ضبط صدا به همین نام داده می شود. ضبط میدانی به هر ماده ضبط شده در خارج از استودیو اشاره دارد. از ضبط صداهای طبیعت مانند صدای آب، باد، حیوانات گرفته تا صداهای زندگی روزمره مانند راه رفتن و سر و صدای مردم، صدای بازی کودکان، حرکت قطار، ترافیک و عجله مردم. شهر و غیره این صداها معمولا در ژانرهای موسیقی دیگر مانند تجربی، محیطی، موزیک بتن و غیره استفاده می شوند. در یک مفهوم کلی، این سبک می تواند با هر چیزی که خارج از استودیو ضبط شده است، از جمله مکالمات، موسیقی زنده و غیره مرتبط باشد. اما بیشترین ارتباط با این سبک، ضبط صدای محیط است.

مردم

فولک یک اصطلاح بسیار کلی برای موسیقی است که ریشه در سنت های شفاهی جوامع بشری دارد. این موسیقی به عنوان موسیقی سنتی یا به عبارت دقیق تر، موسیقی محلی در نظر گرفته می شود که در اوایل قرن بیستم رشد کرد و در دهه 1960 به اوج محبوبیت خود رسید. این موسیقی اغلب از قلب بسیاری از افراد مانند کارگران، جوامع مذهبی و خانواده ها سرچشمه می گیرد. در این تعریف، افراد به هر گروهی اعم از ملیت ها، قبایل، قبیله ها، حرفه ها، خانواده ها و غیره یا موسیقی سنتی مناطق مختلف مانند موسیقی بومیان آمریکا، موسیقی قبیله هیل، موسیقی محلی کانادا، آهنگ های کاری و ... اشاره می کنند. شرق. موسیقی محلی آسیایی اعمال می شود

امروزه موسیقی سنتی به دو دسته اصلی سنتی و مدرن تقسیم می شود. ترانه های محلی که بخشی از موسیقی محلی محسوب می شوند، انواع مختلفی از آهنگ های محلی را در بر می گیرند. این روش را می توان پایه اصلی موسیقی سنتی دانست. اگر به تاریخ بشر نگاه کنید، می توان رگه هایی از دستکاری آهنگ ها و تکامل آهنگ هایی که با ریتم یکسان، اما در مقیاس های مختلف اجرا می شود، مشاهده کرد. در ابتدا سعی کردند این روش را به دو گروه روستایی و شهری تقسیم کنند، اما امروزه همانطور که می بینیم این روش به طور گسترده ای رد شده است. در اواسط قرن بیستم، موسیقی فولکلور مدرن به گروهی از آهنگ‌ها اطلاق می‌شود که از موسیقی محلی اروپا و آمریکا سرچشمه می‌گیرد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.