لوازم كارواش

مجله اينترنتي يكتا

لوازم كارواش

در مدل هاي دستي، نيروي هاي خدماتي بخش عمده اي از عمليات شستشو و خشك كردن خودرو را انجام مي دهند و تنها عمليات پاشش آب و فوم بوسيله تجهيزات فشار قوي يا واترجت انجام مي شود. بايد بگوييم با اهميت ترين مزيت به كار بردن واتر جت خانگي براي كاربر هاي خانگي ،بالا رفتن كيفيت شستشو مي باشد.زمان كار با دستگاه كارواش خانگي قدرت اب فشار بالا ،به خوبي مي تواند انواع مختلف آلودگي ها، رسوب و جرم را از سطح مورد شستشو جدا بكند.قدرت پاشش آب در فشاري بيش از ۱۰۰ بار به وسيله دستگاه واترجت خانگي ، به مراتب كارآمدتر و موثرتر از اعمال فشار به وسيله نيروي انساني خواهد بود.وجهت از بين بردن آلودگي از سطوح گوناگون كافيت مي نمايد ووداراي تاثير مثبتي در كاهش انرژي صرف شده به وسيله كاربر در حين تنيجه بهتري خواهد داشت. اين دستگاه ها به واسطه استفاده از فشار بالاي آب تمامي آلودگي هاي سرسخت و تثبيت شده را شستشو داده و حذف مي نمايند. دستگاه واترجت صنعتي به واسطه توان بالايي كه در شستشوي و لايه برداري از روي انواع سطوح دارد، به طور گسترده اي در عمليات هاي نظافتي خانگي، صنعتي و تجاري به كار گرفته شده و همانند ديگر تجهيزات مكانيزه به منظور بهبود در عملكرد و استفاده از حداكثر توان دستگاه مي توانند از تجهيزات جانبي در عمليات هاي نظافتي استفاده نمايد.

استفاده از تجهيزات جانبي مناسب در عمليات شستشو و نظافت با دستگاه كارواش صنعتي نقش مهمي در افزايش توان دستگاه و ارتقا كيفيت نظافت ايفا مي نمايد. جريان آب پاشش شده به دليل دارا بودن فشار بالا، پيوند بين آلودگي و سطح را سست كرده و جرم و آلودگيها را به نحو موثر از سطح جدا مي نمايد. بايد دقت شود كه براي حذف آلودگي مورد نظر آيا نياز به كاربرد آب گرم يا ماده شوينده مي باشد يا خير. براي برطرف كردن اين مشكل بايد از تجهيزات به روز و مدرن بهره برد تا به بهترين شكل ممكن بتوان از فضا استفاده كرد. در استفاده از كارواش آب گرم بايد به محيط استفاده نيز دقت كرد چرا كه داشتن اين دستگاه به سيستم گرمكن يا هيتر جهت گرم كردن آب بسيار خطرناك مي باشد و كوچكترين جرقه و تحريكي باعث ايجاد حادثه مي شود. و از برخي لوازم كارواش هم، مانند نازل فوم پاش جهت پاشش كف غليظ بر بدنه خودرو يا موتور به كار گرفته مي شود. آب پاش با شعاع پاشش متوسط به صورت تمام دور، دو نازله، سه نازله و تنظيمي عرضه مي شوند. 

پمپ كارواش صنعتي به عنوان يك عنصر كليدي در شستشوي ماشين شناخته شده كه عموماً انرژي مكانيكي را به آب منتقل كرده كه اين امر به نوبهي خود باعث افزايش فشار آب خواهد شد. رفت و آمد پيستون داخل سيلندر در اينگونه پمپ ها باعث ايجاد فشارهاي بسيار بالايي در حد بيش از ۱۰۰۰ اتمسفر است ابي اينگونه پمپ ها تا دويست ليتر در دقيقه قابل افزايش مي باشد. اين قطعه باعث مي شود كه فشار بيش از حدي به كارواش در هنگام انجام فرايند نظافت و شستشو وارد نگردد تا از اين طريق به نوعي مانع از تركيدن كارواش شود. در واقع فشار آب نيز در اين سيستم قابل تغيير است و لذا قطر ذرات توليد شده از اين طريق نيز قابل تغيير است. اين روش هيچ نوع دود و آلايندهاي توليد نميكند و باعث ميشود كه محيط كاري ايمن باشد. تجهيزات جانبي دستگاه واترجت شامل طيف گسترده ايي از لنس ها، نازل ها و شيلنگ ها مي باشند كه هر يك از آنها كارايي منحصر به فرد خود را داشته و در صورت تناسب با نوع عمليات شستشو، موجب افزايش راندمان كاري و بهره وري دستگاه مي گردند. اين تجهيزات با توجه به ساختار و ويژگي هاي خاص خود دسترسي به نقاط دشوار و دور از دسترس را براي كاربر فراهم نموده و از اين رو كيفيت نظافت و شستشو را به ميزان قابل توجه ايي افزايش مي دهند.

صاحبان مراكز شستشوي ماشين نيز از اين قاعده مستثني نبوده و به منظور ارائه خدمات بيشتر، افزايش كيفيت تجهيزات و در نتيجه بهبود نتيجه نهايي عمليات شستشو، از تجهيزات كارواش مختلفي بهره مي برند. كليه لوازم جانبي و تجهيزات كارواش بخار و نانو بخار توسط فيدار كلين به شما عزيزان ارائه مي گردد. در ادامه شما را با ويژگي هاي يك پمپ مه پاش مناسب آشنا مي كنيم. قطره هاي بسيار ريزي كه با عبور آب از روزنه هاي آب پاش باعث ايجاد اين افشانك ها مي شود. اين امر تا حد چشمگيري موجب كاهش مصرف آب مجموعه هاي كارواش خواهد شد. همچنين مي توان به منظور رضايتمندي بيشتر مراجعه كننده از واكس نيز استفاده كرد كه علاوه بر درخشندگي موجب محافظت از بدنه خودرو در برابر گرد و غبار و نور خورشيد مي شود. يكي از اين تجهيزات، سيستم زيرشويي مكانيزه است كه در محل قرارگيري خودرو در كارواش اتوماتيك در داخل زمين نصب مي شود و با پاشش پر فشار آب توسط نازل هاي متعدد، موجب نظافت زير بدنه خودرو مي شود. به جرات مي توان گفت بهترين و مفيد ترين نوع دستگاه كارواش صنعتي براي رسوب زدايي ابزار و تجهيزات واحد هاي صنعتي، همين دستگاه سه فاز الكتريكي مي باشد.

https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1027278

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.