تغيير سيستم عامل VPS

مجله اينترنتي يكتا

تغيير سيستم عامل VPS

سيستم عامل يا به اختصار OS در سرويس هاي ميزباني اكثرا بصورت لينوكسي و ويندوزي ارائه مي شوند. سرور مجازي كه از شركت ارائه دهنده سرويس هاي ميزباني خريداري مي كنيد به طور پيش فرض با يكي از سيستم عامل هاي لينوكس يا ويندوز ارائه مي شود. حال ممكن است كه نياز به تغيير سيستم عامل در سرور vps خود داشته باشيد. در ادامه طرز تغيير سيستم عامل vps را كاملا شرح داده ايم.

 

بكاپ گيري

تغيير سيستم عامل در VPS به معناي پاك شدن تمامي اطلاعاتي است كه در مدت استفاده شما از سرور در آن ذخيره شده است.به گزارش پايگاه خبري دنياي برند بنابراين قبل از اين كه سيستم عامل خود را تغيير دهيد، از تمامي اطلاعات خود بك آپ بگيريد. براي بكاپ گيري ابتدا وارد كنترل پنل سرور خود شويد. منوي Container management را انتخاب كرده و از اين منو گزينه Maintenance را كليك كنيد.

صفحه جديدي براي شما باز مي شود. در اين صفحه بر روي گزينه New Backup

كليك كنيد. بعد از كليك شما بكاپ گيري از اطلاعات سرور شما آغاز خواهد شد.

 

تغيير سيستم عامل VPS 

حال بعد از بكاپ گيري، براي اين كه OS سرور vps خود را تغيير دهيد، بايد ابتدا وارد پروفايل كاربري خود در سرويس ميزباني كه خريداري كرده ايد، شويد. در پنل مديريتي كه مشاهده مي كنيد گزينه اي به نام نصب مجدد يا Re-install وجود دارد. بر روي آن كليك كرده و بعد از كليك مي توانيد سيستم عاملي كه قصد داريد به عنوان OS جديد در VPS خود از آن استفاده كنيد را انتخاب نماييد.

بعد از انتخاب OS جديد، براي تاييديه، از شما اطلاعات ورود و كاربري شما را مي خواهد. بعد از وارد كردن اطلاعات و تاييد شدن نصب سيستم عامل جديد بر روي VPS آغاز مي شود.

مدت زمان نصب سيستم عامل جديد انتخابي شما (Windows - Linux) كاملا بستگي به VPS و نسخه انتخابي شما از سيستم عامل جديد دارد. مثلا براي نصب سيستم عامل هاي ويندوزي و نسخه هاي آن زمان بيشتري صرف مي شود. در حالي كه تمام سيستم عامل هاي لينوكسي با سرعتي بالا و در مدت زمان كمي نصب مي شوند. البته در مقياس كلي تفاوت چنداني با يكديگر ندارند. تفاوت مدت زماني نصب بين اين دو سيستم عامل ويندوزي و لينوكسي حدود ۱۰ تا ۱۵ دقيقه است.

 

جمع بندي

هنگامي كه سرويس ميزباني، VPS را از شركت هاي ميزباني خريداري مي كنيد، به صورت پيش فرض سيستم عاملي بر روي آن نصب شده است. حال براي تغيير سيستم عامل نيازي به طي كردن روند پيچيده اي نيست. به طور خلاصه، بايد در ابتدا از اطلاعات VPS  خود بكاپ بگيريد زيرا كه با تغيير سيستم عامل اطلاعات به طور كامل پاك مي شود. سپس در قسمت مديريتي پنل سرور خود گزينه نصب مجدد را كليك كرده و سيستم عامل جديد خود را انتخاب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.