كانادا بيش از 1 ميليون فرصت شغلي را گزارش كرده است

گزارشي از آمار و ارقام كانادا نشان مي دهد كه فرصت شغلي در كانادا به بالاترين سطح خود رسيده است. بر اساس آخرين گزارش آمار كانادا در مورد فرصت شغلي، حقوق و دستمزد و درآمد، كارفرمايان كانادايي فعالانه به دنبال پر كردن بيش از يك ميليون فرصت شغلي در ابتداي مارس 2022 بودند. تعداد فرصت شغلي در كانادا به ركورد بالاي 1,012,900 در ماه مارس رسيد كه بيشتر از ركورد قبلي 988,300 در ماه سپتامبر 2021 بود. بين ماه هاي فوريه و مارس شاهد افزايش 186,400 فرصت شغلي بود. نرخ فرصت هاي شغلي، كه تعداد موقعيت هاي خالي را به نسبت موقعيت هاي خالي و پر شده اندازه گيري مي كند، با ركورد 5.9 درصدي كه سپتامبر گذشته نيز مشاهده شد (تعديل فصلي نشده) مطابقت داشت.


جاي خالي بيش از يك سوم در هر دو بخش مسكن و خدمات غذايي و همچنين تجارت خرده فروشي افزايش يافته بود. كارفرمايان در خدمات اقامتي و غذايي به دنبال پر كردن 158,100 موقعيت شغلي بودند و كارفرمايان خرده فروشي حدود 109,200 فرصت شغلي داشتند. ركورد بي سابقه اي از فرصت شغلي در مراقبت هاي بهداشتي و كمك هاي اجتماعي و همچنين ساخت و ساز وجود داشت. مراكز بهداشت و درمان و كارفرمايان مددكاري به دنبال پر كردن 154,500 فرصت شغلي و كارفرمايان ساختماني به دنبال 81,900 كارمند بي سابقه و جديد بودند. فرصت هاي شغلي در تمام استان ها افزايش يافت. بيشترين افزايش ماه به ماه در Saskatchewan ، Nova Scotiaو Newfoundland و Labrador مشاهده شد. تعداد فرصت شغلي در Nova Scotia ، Manitoba ، Saskatchewan و British Columbia به ركورد بالايي رسيد.

به ازاي هر فرصت شغلي در ماه مارس به طور متوسط 1.2 بيكار وجود داشت كه نسبت به 1.4 در فوريه كاهش داشت. اين كاهش همزمان با نرخ بيكاري كم سابقه 5.3 درصدي و نرخ مشاركت نيروي كار در سن اصلي نزديك به 87 درصد است. كمبود نيروي كار به ويژه در Quebec و British Columbia احساس شد كه هر كدام نسبت بيكاري به شغل 0.8 دارند. نسبت پايين تر نشان دهنده بازار كار تنگ تر است. بالاترين نرخ 4.3 در Newfoundland و Labrador مشاهده شد. فرصت شغلي براي پنج ماه متوالي از سپتامبر 2021 كاهش يافته بود كه تابعي از تقاضاهاي فصلي است. در كانادا، فعاليت اقتصادي در بهار و تابستان افزايش مي يابد و در زمستان كاهش مي يابد.
 
انتظار مي‌رود كهStatistics Canada داده‌هاي فرصت‌هاي شغلي آوريل 2022 را در 24 ژوئن منتشر كند

https://www.immigrationdoor.com/i-11698/Canada-reports-more-than-1-million-jobs

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.