بررسی درمان درد پا

مجله اينترنتي يكتا

بررسی درمان درد پا

 

علت ورم و بی حسی پا می تواند عوامل بسیاری را در بر بگیرد، از جمله پوشیدن کفش نامناسب یا ایستادن روی یک نیمه بدن و خوابیدن به صورت نامناسب یک طرفه باشد، باعث ورم پا و کبودی می شود، با تغییر در سبک زندگی، نحوه ایستادن و خوابیدن می توان باعث کاهش ورم و بی حسی پا شد و برطرفش کرد، جای نگرانی نیست، علت دیگر ورم پا علت ورم و بی حسی پا از جمله، بارداری، دیابت، داروها، انواع بیماریها، ورم در اثر ضربه خوردگی، التهاب مفاصل، اضافه وزن، بالا رفتن سن، مصرف زیاد نمک و… بیماری ام اس راه درمانی ندارد و دائمی است، افراد مبتلا به ام اس را می توان به دو گروه تقسیم کرد، گروهی که بیماری آنها روز به روز در حال پیشروی است و گروهی که بیماری به صورت دورهای خودش را نشان می دهد. می باشد؛ که با مراجعه به پزشک و بررسی علت ورم و بی حسی پا از طریق آزمایش یا بررسی فیزیکی جلوی پیشروی ورم متخصص ارتوپد در تهران را بگیرید. فرد مبتلا به بی حسی کف پا ممکن است، احساس سوزش، قلقلک یا خارش، خزیدن چیزی در پوست، کبودی یا حساسیت لمس دست و پا، بازو، داغی بیش از حد پا، ورم پا، مشکل راه رفتن و احساس درد داشته باشد به طوری که از درد کف پا نتواند پای خود را روی زمین بگذارد و از لمس شدن کف پا بپرهیزد!

یک علامت مهم در دیسک کمر یا گردن این است که اینها باعث ایجاد دردهایی می شود که به پا یا دست تیر می کشد و این علامت مهمی است. معمولا دیسک کمر یا گردن در اغلب موارد خطرناک نیست و به درمان دارویی جواب می دهد.در موارد کمی که ام آر آی شدت دیسک رو زیاد نشون بده جراحی لازم میشود. معمولا این درد شبها در هر دو پا احساس میشود و حتی ممکن است کودک را از خواب بیدار کند. حرکات منظم، ممکن است برای درمان پاهای سرد مفید باشد. اما قبل از انجام هرگونه کاری برای درمان باید در ابتدا میزان پیشرفته بودن این بیماری بررسی شود. علائم این بیماری خفیف هستند و به آهستگی ظاهر میشوند و در نتیجه احتمال دارد با استرس یا فرآیند افزایش سن اشتباه گرفته شود. در این بیماری غده تیروئید میزان کافی هورمون ترشح نمیکند و در نتیجه بسیاری از سیستمهای بدن، عملکرد طبیعی خود را از دست میدهند. بیماری ام اس: از خطرناک ترین بیماری های ایمنی سیستم عصبی مرکزی شناخته شده و فرد مبتلا به ام اس سیستم ایمنی بدنش به جای حمله به عوامل خارجی ویروسها به سیستم ایمنی بدن حمله کرده و راه تشخیص آن در سنین بیست تا پنجاه سال است، علائم دیگر بیماری ام اس شامل (ضعف عضلانی، ایجاد مشکل در راه رفتن، لرزش دست و پاها، بروز اختلالات بینایی و درد حاد و مزمن) است.

میلوپاتی ها: میلوپاتی اصطلاحی است که به در نتیجه صدمه دیدگی حاد نخاع توسط پزشکان به کار برده می شود. بیماریهای خودایمن ستون فقرات: همانطور که حتما تاکنون متوجه شده اید، هر بیماری که در ستون فقرات ایجاد شده و در نتیجه به ریشه اعصاب نخاعی صدمه بزند، می تواند عامل بی حسی پا یا سایر نقاط بدن باشد. این لخته های خونی در نتیجه فشارخون بالا، بیماری های قلبی عروقی، کلسترول بالای خون و… پادرد بسته به عارضه، اختلال یا بیماری می تواند علائم دیگری را هم به همراه داشته باشد. به عبارت دیگر سردی پا که بر اثر سیستم گردش خون ضعیف پیش میآید ممکن است با دیگر نشانههایی که سیستم قلبی عروقی را تحت تاثیر قرار میدهد همراه باشد. ممکن است مشکل در مغز یا در ساقه مغزی ریشههای کمری یا اعصاب محیطی باشد، با معاینه بررسی علائم بیمار محل مشخص منطقه درگیری التهاب و عفونت یا با ضایعه دژنراتیو طرف هستیم، پس از مشخص کردن درمان شروع میشود؛ درمان شامل داروهایی مانند کاباپنتین، پره گابالین و… ماساژ: ماساژ دادن باعث افزایش گردش خون و کمک به تحریک اعصاب میشود و عملکرد آنها را بهبود میبخشد.

هنگامی که بی حسی پا طولانی مدت و با درد همراه است، باید به پزشک مراجعه کرد و با معاینه شرح حال بیمار و علائمی که دارد، منطقه درگیری بررسی میشود و ممکن است، التهاب یا عفونت باشد؛ مصرف ویتامین بی دوازده در برگرداندن حس دست و پا و جلوگیری از سوزن سوزن شدن و گزگز اندامها میتواند موثر باشد، روش دیگر درمان بی حسی پا تعیین مکان ضایعهای، فهمیدن ماهیت ضایعه که سبب ایجاد گزگز پا میشود پس از معاینه و تصویربرداریها مشخص شدن، آیا تومور است یا یک دیسک فتق شده. باید بدانیم، که داغ شدن کف پا یا بی حسی کف پا می تواند علت های زیادی داشته باشد اما یکی از علت های بارز آن که همه ما این مشکل را داریم، خواب رفتن دست و پاها است! با این حال، تجربه داشتن پاهای سرد در درجه حرارت طبیعی یا گرم ممکن است نشانهای از یک مشکل پزشکی پایه باشد. بسیاری از ما تجربه سردی دست و پا و بی حس شدن آنها در فصل زمستان را داریم. شکلات تلخ سرشار از آنتیاکسیدان است که جریان خون را در دست و پا افزایش میدهد. سالیسیلیک اسید یکی از درمانهای اصلی میخچه است که برای درمان زگیل هم تجویز میشود.

درمان درد پا معمولاً بستگی به علت اصلی درد دارد. باتوجه به علتهای بیشماری که برای بی حسی پا وجود دارد، درمان کسانی که دچار بی حسی پا شدهاند، به علت بوجود آورندهی آن بستگی دارد، اگر بی حسی ناشی از بیماری زمینهای باشد، پزشک برای رفع آن بیماری متمرکز خواهد بود؛ ولی همانطور که در مقاله اشاره شد بیشتر مواقع بی حسی پا و سوزن سوزن شدن پاهایمان ناشی از بیتحرکی و تحت فشار قرار گرفتن اعصاب است، پس با تغییر ساده در حرکات و نحوه نشستن از فشار بر اعصاب جلوگیری کرده و میتوانیم مشکل را رفع کنیم. وقتی به مدت نسبتا طولانی نشسته یا ایستاده باشیم و موقعیت خودمان را تغییر ندهیم، در اثر فشار وارد شده به اعصاب بی حسی کف پا و گزگز ایجاد می شود و با کمی حرکت و نرمش یا تغییر دادن موقعیت خود می توانید این بی حسی کف پا را از بین ببرید، اما اگر این بی حسی به طور مداوم تکرار شود و همراه با درد باشد، حتما نیاز به بررسی دارد. عفونت مچ پا: ورم همراه با درد و قرمزی میتواند عفونت باشد، این نوع عفونت مخصوصا عفونت بین انگشتان پا در ورزشکاران بیشتر است؛ عفونت یا شامل آسیب مانند ایجاد زخم یا آسیب به ناخن پا و زخمهای دیابتی است.

پا ورم می کند و کبود و بنفش رنگ می شود. ماساژ دادن پاها می تواند گردش خون را افزایش دهد که به گرم شدن آنها کمک می کند. حرارت و گرما: برخی افراد میتوانند با استفاده از کمپرس حرارتی یا دوش آب گرم در ناحیه بیحس باعث افزایش خون رسانی و هم زمان شل شدن عضلات شوند. درمان درد پا و همسترینگ اغلب شامل درمان تاندونی، آزادسازی میوفاشیال و درمان تریگرپوینت است که در همهی آنها از امواج شوکی رادیویی استفاده میشود. پزشکان این بیماری را با انجام تست خون تشخیص میدهند که با مصرف روزانه هورمون مصنوعی تیروئید درمان میشود. بیماری شرایان های محیطی: در طی اختلال در شریان های محیطی یا PAD پلاک های موجود در خون به نقاط مختافی از بدن حمله می کنند. قرار گرفتن در حالت استرس یا اضطراب زیاد نیز میتواند به پاهای سرد منجر شود. درد و گرفتگی ساق پا معمولا به دلیل دویدن یا تکرار تحمل وزن بر روی پاها رخ میدهد که میتواند منجر به تورم بافتهای اطراف ساق پا نیز شود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.