مکعب روبیک چیست و چه خواصی دارد؟


امروزه نحوه زندگی ما باعث شده است که ما بیش از پیش علاقه مند به استفاده از ابزارهای اینترنتی باشیم. این به دو دلیل اصلی اتفاق می افتد، دلیل اول زمان کوتاهی است که هر یک از ما در اختیار داریم و بنابراین سعی می کنیم سریع ترین و آسان ترین راه را برای انجام کارهای روزانه خود انتخاب کنیم، دلیل دوم این است که همه جا را نگاه می کنیم. . دنیای اطراف ما ابزارها، برنامه ها و ویژگی های مدرن و جذابی را می بیند که ما را به استفاده از آنها ترغیب می کند. یکی از اپلیکیشن هایی که در سال های اخیر در بین برخی از کاربران ایرانی محبوب شده است اپلیکیشن روبیک است. یک سیستم چند منظوره قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند.

اپلیکیشن روبیکا با امکانات فراوانی که دارد به کاربران خود این امکان را می دهد تا در این مکان ساده به انجام فعالیت های روزانه مانند پرداخت قبوض، تماشای برنامه های ورزشی تلویزیونی، تماشای فیلم و سریال، تعامل با سایر کاربران و انجام برخی فعالیت های آموزشی بپردازند. می توان گفت اپلیکیشن روبیکا امکانات و قابلیت های گسترده ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، اما رسوایی ها و ادعاهای اخیر مشکلات حقوقی را برای اپلیکیشن روبیکا ایجاد کرده و باعث سردرگمی نیز شده است. و سوالاتی در ذهن کسانی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند. در این مقاله ابتدا به بررسی ویژگی ها و امکانات اپلیکیشن روبیک می پردازیم سپس به بررسی جدیدترین مسائل پیرامون این اپلیکیشن می پردازیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مکعب روبیک نه؟

روبیک یک اپلیکیشن ایرانی است که توسط شرکت توسکا ساخته شده است. توسکا خود یک شرکت توسعه تجارت است که فعالیت خود را از 25 مهر 1395 آغاز کرد و در حال حاضر سهامداران آن شامل سه شرکت موبایل ایرانی، شرکت سرمایه گذاری نور دنا و شرکت نقش اول قطیف است که همگی متعلق به اپراتور همبال القطیف هستند. یکی از اولین محصولات شرکت توسعه کسب و کار توسکا اپلیکیشن روبیکا بود که در سال های اخیر محبوبیت زیادی در بین برخی از کاربران ایرانی به دست آورده است. برای دانلود روبیکا جدید به اپ ناب مراجعه نمایید.


این برنامه در اواخر سال 2018 پس از شیوع ویروس کرونا و آموزش آنلاین محبوب شد، زیرا یکی از امکانات این برنامه برگزاری دوره های آنلاین و ارتباط با دانش آموزان و معلمان آنها است. البته روبیکا دارای ویژگی های جالبی است که حتی قبل از این روند نیز باعث محبوبیت آن خواهد شد، از جمله امکان استفاده از سرویس بدون استفاده از صدای اینترنت برای کاربران و مشترکین اولیه موبایل و ایرانسل. گفته می شود نرم افزار روبیکا حدود سه میلیون کاربر دارد که از ویژگی های مختلف آن استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر با این برنامه به بررسی عملکردها و قابلیت های آن می پردازیم.

مکعب روبیک از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که برنامه روبیکا به دلیل مشکلات قانونی اخیر که برای آن ایجاد شده است، از طریق برنامه هایی مانند گوگل پلی و کافه بازار قابل دانلود نیست. برای استفاده از برنامه باید وارد سایت روبیکا شوید، در این وبسایت می توانید بلافاصله روبیکا را دانلود کرده و از امکانات استفاده کنید، پس از دانلود و نصب برنامه باید شماره تلفن خود را در آن ثبت کنید تا بتوانید وارد برنامه شوید. . سایت اصلی برنامه روبیک از پنج بخش اصلی به نام های تنظیمات، ویترین، روبینو، مسنجر و خدمات تشکیل شده است.

تنظیمات

در قسمت تنظیمات می توانید اطلاعات حساب کاربری مانند نام، شناسه کاربری، عکس پروفایل و بیوگرافی و همچنین تنظیمات ظاهر برنامه، گزینه های حفاظت از داده ها، بخش حریم خصوصی و امنیت، تاریخچه پیام و تماس، اعلان ها و کنترل های والدین را تنظیم کنید. بخش هایی وجود دارد که می توان آنها را با توجه به نیازهای کاربر سفارشی کرد.

نمونه

بخش Showcase شبیه به بخش جستجو در پلتفرم اینستاگرام است و به شما امکان می دهد عکس ها و ویدیوهایی را که دوست دارید به صورت تصادفی مشاهده کنید. در بالای این بخش یک بخش جستجو وجود دارد که می توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو کنید تا عکس ها و فیلم های مرتبط با همان موضوع را پیدا کنید. در این بخش، دسته بندی های پیشنهادی روبیک شامل خرید، سرگرمی، ورزش، آموزش، مد و لباس، آشپزی، آرایش و زیبایی، فیلم و موسیقی، طبیعت و گردشگری، خودرو، هنر و مذهب می باشد که از طریق آنها می توانید اقلام متنوعی را پیدا کنید. . محتوای بصری را بررسی کنید.

روبینو

ویژگی Rubino به کاربران این امکان را می دهد تا با الگوبرداری از یک استوری اینستاگرام، عکس های خود را در برنامه روبیکا پست کنند. این بخش نیز مانند سایت اینستاگرام دارای دو بخش پست و استوری است که کاربران می توانند از طریق این دو بخش عکس های خود را با سایر کاربران اپلیکیشن روبیک به اشتراک بگذارند.

عراق

بخش بعدی، بخش مسنجر روبیک است که می توان گفت شباهت هایی با اپلیکیشن واتس اپ دارد، به این ترتیب کاربر می تواند با اجازه دادن به اپلیکیشن برای دسترسی به لیست خود، پیام هایی را به لیست مخاطبین خود ارسال کند. در این بخش، کاربر فقط می تواند برای مخاطبینی که عضو اپلیکیشن روبیک هستند پیام ارسال کند و از بخش پیام رسانی آن استفاده کند. همچنین امکان ایجاد گروه و کانال در پیام رسان روبیک مانند واتس اپ وجود دارد و کاربران می توانند از این طریق در اپلیکیشن روبیک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

روبیکا چه خدماتی دارد؟

مهمترین و پرطرفدارترین قسمت اپلیکیشن روبیک قسمت خدمات است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد که در ادامه با هر یک از این ویژگی ها بیشتر آشنا می شویم.

مخاطب

یکی از قابلیت های این قسمت امکان برقراری تماس صوتی با سایر کاربران این اپلیکیشن است. لیست مخاطبین شما همان لیستی است که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، اما می توانید کاربران جدیدی را نیز به این لیست اضافه کنید.

خرید اینترنتی سیم کارت و بسته های الحاقی

از دیگر خدمات این است که کاربر می تواند به غیر از بسته های اینترنتی، بسته های شارژ سیم کارت را نیز خریداری کند. این امکان در اختیار کاربران هر سه اپراتور برتر تلفن همراه ایرانسل و رایتل است و می توانند با بارگذاری کیف پول خود با روبیکا، این بسته ها را خریداری کنند.

فیلم و سریال

گزینه دیگری که کاربر می تواند در قسمت خدمات برنامه روبیک دریافت کند، تماشای فیلم و سریال است. فیلم و سریال ایرانی، بخش آموزشی و سرگرمی، انیمیشن، فیلم و برنامه تلویزیونی هندی، فیلم و سریال کره ای، فیلم پلیسی، فیلم اکشن، فیلم مستند، فیلم کمدی، فیلم ترسناک، فیلم ویژه ناشنوایان و تئاتر، از جمله برخی فیلم‌های موجود در بخش گروه و آن‌ها یک سری برنامه مکعب روبیک است. مشاهده این برنامه ها برای کاربران همراه اول و ایرانسل نیز رایگان است. بخش دیگری از این بخش به انیمیشن های قابل استفاده برای کودکان و نوجوانان اختصاص دارد. روبیک به والدین اجازه می دهد تا قسمت های مختلف برنامه را برای فرزندان خود مسدود کنند، بنابراین کودکان و نوجوانان می توانند از تماشای انیمیشن های روبیک با کنترل والدین لذت ببرند.

کانال رسمی ورزشی تی

پس از بخش خدمات برنامه روبیک، سه بخش محبوب دیگر شامل کانال رسمی ورزشی، کتابفروشی آنلاین و کانال های محبوب در خود برنامه روبیک وجود دارد. در کانال رسمی ورزش 3 کاربران می توانند از نتایج مسابقات مختلف ورزشی از جمله فوتبال به صورت لحظه ای مطلع شوند و پخش آنلاین شبکه ورزش 3 نیز از این قسمت قابل دسترسی است.

کتابفروشی آنلاین

در کتابفروشی آنلاین، کاربران می توانند انواع کتاب های الکترونیکی و صوتی را با قیمت های مقرون به صرفه خریداری کنند تا در مکعب روبیک خود مطالعه کنند. این بخش همچنین جستجوی کاربران را با بخش‌های ویژه‌ای مانند رمان‌های برتر ایرانی، کتاب‌های پرفروش کودک و نوجوان، روان‌شناسی کودک و نوجوان، مهارت‌ها و سرگرمی‌ها، خاطرات، زندگی‌نامه و کتاب‌های انگیزشی تسهیل می‌کند.

کانال های محبوب

کانال های محبوب روبیک در قسمت خدمات شامل کانال رسمی مردم، برنامه ها و شرکت های مختلف می باشد. کانال های ایران خودرو، دیرین دیرین و دیجی تخفیف از جمله کانال های موجود در اپلیکیشن روبیکا هستند و کاربران می توانند با عضویت در آن کانال ها به محتوای خود دسترسی داشته باشند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.