چرا قبرس شمالی را برای یک سفر مطالعاتی انتخاب کنید؟


قبرس جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور به دو بخش اصلی تقسیم می شود: قبرس شمالی که قسمت ترک نشین است و قسمت دیگر که اکثرا یونانی نشین هستند. در هر دو مکان، زبان رسمی مردم ترکی و یونانی است.

قبرس شمالی دارای امنیت اجتماعی و تحصیلات بالایی است و هزینه زندگی پایینی دارد. به همین دلیل در سال های اخیر به گزینه ای برای ادامه تحصیل افراد تبدیل شده است. چرا که دانشگاه های این کشور شهرت بین المللی دارند و ارتباط مستقیمی با دانشگاه های معروف دنیا دارند. از این رو اخیرا به یکی از گزینه هایی که مردم برای تورهای آموزشی در اختیار دارند تبدیل شده است. همچنین به دلیل اینکه نزدیک به ترکیه قرار دارد، فرصتی بی نظیر برای دانشجویانی است که در حال حاضر در ترکیه تحصیل می کنند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

قبرس شمالی در این قسمت از مقاله می خواهد دقیقا به این سوال پاسخ دهد که چرا در سال های اخیر تحصیل در خارج از کشور برای ایرانیان رایج شده است؟ برخی از دلایل را می توان به صورت زیر خلاصه کرد.

فرصت تبادل دانشجو با دیگر دانشگاه های معتبر جهان

با تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی امکان تحصیل در دانشگاه های آمریکا، کانادا، استرالیا و اروپا را خواهید داشت. پس از 1-2 سال تحصیل شما این گزینه را دریافت خواهید کرد. سپس می توانید برای تبادل دانشجو به دانشگاه اقدام کنید.

مدرک زبان رسمی و معتبر لازم نیست

خبر خوب برای متقاضیان دوره انتقالی این است که تحصیل در قبرس شمالی نیازی به مدرک زبان ندارد. بنابراین اگر مهارت زبان انگلیسی شما پایین است، می توانید پس از سفر در دوره های آموزش زبان شرکت کنید.

در واقع حداقل دانش ترکی و انگلیسی برای برآوردن شرایط اولیه مورد نیاز است. زیرا زبانی که در این کشور صحبت می شود ترکی استانبولی و انگلیسی است. بنابراین، حتی اگر حداقل دانش زبان ترکی را داشته باشید، چند قدم از سایر دانش آموزان جلوتر هستید.

فرصت هایی برای استفاده موثر از ارزهای جهانی در قبرس شمالی

واحد پول رسمی و رایج قبرس شمالی لیر ترکیه است. بنابراین شرایط اقتصادی را برای ایرانیان ایجاد می کند. به هر حال، شما می توانید از بسیاری از ارزهای رایج دنیا در این کشور استفاده کنید. همچنین برای خرید، فروش و معامله نیازی به تبدیل ارز ندارید.

ارائه دوره های متنوع و جذاب برای تمامی علاقمندان به ادامه تحصیل

تقریباً هیچ رشته تحصیلی وجود ندارد که در دانشگاه های قبرس شمالی ارائه نشود. البته برخی از رشته ها در این کشور معتبرتر هستند، اما می توان گفت که برنامه تحصیلی برای همه علایق در نظر گرفته شده است. به خصوص که هدف بسیاری از دانشگاه ها جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین المللی است. از این رو سعی شده تا دوره های پرمخاطب برای این دانشجویان ساخته شود. به عنوان مثال به تازگی دوره های روابط بین الملل، انیمیشن و بازی سازی در دانشگاه ها ارائه می شود که با تغییر جهان و درخواست متقاضیان همخوانی دارد.

یکی از محبوب ترین زمینه ها برای متقاضیان، تحصیلات مقرون به صرفه است

این کشور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ارزان محسوب می شود. نیازی نیست سرمایه زیادی داشته باشید یا نگران هزینه های تحصیل باشید. بدون صرف هزینه زیاد می توانید به صورت قانونی به این کشور مهاجرت کنید. تحصیلات خود را ادامه دهید و در نهایت شانس دریافت مجوز اقامت را خواهید داشت.

جالب است بدانید که به طور کلی قبرس کشوری توسعه یافته و مرفه به حساب می آید. اما هنوز هم بسیار ارزان است. بنابراین مهاجرت تحصیلی به این نقطه از جهان این فرصت را به شما می دهد که با هزینه کم زندگی مناسبی داشته باشید.

ویزا هونا هاجا یا

این یکی از مزیت های اصلی تحصیل در این کشور است. ایرانی ها نیازی به ویزای تحصیلی ندارند. بنابراین بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به سایر کشورهای جهان مشکلات مهاجرتی زیادی را تجربه نخواهند کرد.

نزدیک به ایران و با حمل و نقل مناسب

این کشور در مقایسه با آمریکا، کانادا و اروپا دسترسی آسانی به ایران دارد. فاصله چندانی با ایران ندارد و اقوام و دوستان دانش آموزان به راحتی می توانند برای دیدن دانشجویان به این کشور بروند.

امکان اخذ پاسپورت برای دانشجویان

جالب است بدانید در مدت تحصیل در این کشور می توانید کارت اقامت را دریافت کنید. پس از تحصیل و پس از فارغ التحصیلی می توانید برای شهروندی و پاسپورت اقدام کنید. البته سابقه کار در این زمینه بسیار مهم است.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ایرانی

اگر به دنبال مهاجرت از یک کشور با بورسیه تحصیلی هستید. این بهترین گزینه است. دانشگاه این کشور یک برنامه بورسیه تحصیلی مناسب برای دانشجویان ایرانی ارائه می دهد. مانند EMU که معمولاً حداقل 50 درصد بورسیه تحصیلی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهد.

مروری بر شرایط تحصیل در قبرس شمالی

نظام آموزشی این کشور در سال های اخیر شاهد تغییرات و تحولات زیادی بوده است. این تغییرات و دگرگونی ها همزمان با سایر بخش ها رخ داده است که نشان از پیشرفت این کشور منحصر به فرد و استثنایی دارد. این دلیل بسیاری از متقاضیان از سراسر جهان است. دانشجویان اروپایی نیز علاقه زیادی به این کشور نشان دادند. آنچه در زیر می خوانید گزیده ای از شرایط خواندن در سطوح مختلف است:

تحصیل در مدارس قبرس شمالی

اگر کودک شما آماده ورود به دوره پیش دبستانی است، باید بیش از 3 سال سن داشته باشد دوره پیش دبستانی در این کشور یک سال است و اجباری در نظر گرفته می شود. به زبان انگلیسی نیز ارائه شده است.

در این کشور دو نوع مدرسه وجود دارد: خصوصی و دولتی. اما هر دو نوع از یک سیستم آموزشی پیروی می کنند. تحصیل در مقطع ابتدایی 6 سال به طول می انجامد. همچنین در سن 12 سالگی برای گذراندن دوره بین رشته ای به کالج محلی می رود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.