بهترين برنامه اسكنر موبايل و اسكن عكس براي گوشي

بهترين برنامه هاي ردياب تلفن همراه براي اندرويد و آيفون 2023

نگهداري و سازماندهي اسناد و عكس هاي كاغذي هميشه مشكل بوده است. با پيشرفت تكنولوژي و ظهور اسكنرها، كاربران به راحتي توانسته اند اسناد مورد نياز خود را به صورت ديجيتالي بر روي كامپيوتر خود ذخيره كنند و از مرتب سازي و بايگاني مداوم خلاص شوند. اما با افزايش برنامه‌هاي اسكن تلفن همراه، كاربران ديگر نمي‌دانند چگونه يك نسخه ديجيتالي از اين اسناد و عكس‌ها ايجاد كنند و چگونه بهترين گزينه را انتخاب كنند.

در اين مقاله سعي شده است تا بهترين اپليكيشن هاي اسكنر موبايل اندرويد و آيفون و همچنين بهترين اپليكيشن اسكن عكس گوشي را ارائه دهيم و آنها را با اسكنرهاي تخت و اسكنر اسناد مقايسه كنيم و به اين سوال پاسخ دهيم كه عكس ها و اسناد كاغذي در حال اسكن شدن هستند. تخت تخت آيا اسكنرها و اسناد بهتر هستند يا از برنامه هاي اسكن موبايل استفاده مي كنند؟ پس تا انتها با ما همراه باشيد.



بهترين اسكنر موبايل براي اندرويد و آيفون

نرم افزار اسكنر موبايل امروزه توجه بسياري از كاربران را به خود جلب كرده است. زيرا مي توانيد به راحتي و به سرعت يك كپي ديجيتالي از سند خود را با فرمت مورد نياز خود ايجاد كرده و در رايانه خود ذخيره كنيد. تنوع اين برنامه ها بسيار غني است. بسياري از آنها بايد خريداري شوند و برخي كيفيت لازم را ندارند. براي دانلود بهترين اپليكيشن هاي اسكنر موبايل كه در اين مقاله ذكر شده است، اگر گوشي يا تبلت اپل داريد به اپ استور يا اگر گوشي يا تبلت اندرويدي داريد به پلي استور برويد، توصيه مي كنيم حتما از آن ديدن كنيد. در اينجا 10 نمونه از بهترين برنامه هاي اسكنر موبايل براي اندرويد و آيفون در سال 2023 آورده شده است.


اسكنر موبايل CamScanner

يكي از بهترين برنامه هاي اسكنر موبايل موجود در سيستم عامل هاي تلفن همراه CamScanner است. اين برنامه به شما امكان مي دهد رسيدها، يادداشت ها، كارت هاي ويزيت و ساير اسناد از جمله بحث هاي تخته سفيد را اسكن كنيد CamScanner از OCR براي استخراج متن از اسكن هاي شما استفاده مي كند. اين برنامه همچنين داراي ويژگي‌هاي برش هوشمند و بهبود خودكار براي تميز كردن متن و تصاوير براي ظاهر واضح‌تر است.

اسكنر دوربين

از ديگر ويژگي هاي اين برنامه مي توان به امكان اشتراك گذاري از طريق ايميل يا شبكه هاي اجتماعي به صورت فايل هاي PDF، Word، JPEG يا TXT اشاره كرد. اين شامل ويرايش پيشرفته حاشيه نويسي، محافظت از رمز عبور، همگام سازي بين پلتفرم و جستجوي كليدواژه است. همچنين مجموعه اي از ابزارهاي داخلي مانند تبديل PDF به Word، تبديل PDF به Excel، اسكنر كد QR و موارد ديگر را ارائه مي دهد.

اسكنر موبايل iScanner

با برنامه اسكنر موبايل iScanner مي توانيد به راحتي هر سندي را به فرمت txt، pdf يا jpg تبديل كنيد. اين برنامه آسان براي استفاده به عنوان يك دستيار ديجيتال تمام وقت شناخته مي شود زيرا كار اداري را آسان تر مي كند. پس از تبديل به يك فايل PDF، مي توانيد آن را ويرايش كنيد يا يك امضاي ديجيتال به سند اضافه كنيد تا صحت آن را تأييد كنيد. يكي از محبوب ترين ويژگي هاي اپليكيشن Scanner قابليت هدف قرار دادن اشيا با دوربين است. بله، شما فقط مي توانيد اعداد داخل جعبه را بخوانيد و در وقت شما صرفه جويي مي كند.



اسكنر تلفن IScanner

به‌علاوه، مي‌توانيد شناسه‌هاي مهم را ديجيتالي كنيد و به‌طور ايمن با رمز عبور يا تأييد چهره قفل كنيد تا از سوءاستفاده جلوگيري كنيد. برنامه اسكنر موبايل iScanner به شما امكان مي دهد متن را از تصوير دلخواه خود استخراج كرده و با استفاده از كليپ بورد آن را كپي كنيد. علاوه بر اين، مسائل رياضي و ساير مسائل را مي توان با اسكن سوالات در وب حل كرد

يكي از نكات منفي برنامه اسكنر موبايل iScanner استفاده رايگان محدود است كه نياز به تعداد محدودي اسكن در طول روز و شب دارد و براي استفاده نامحدود بايد خريد كنيد.

اسكنر موبايل با لنز مايكروسافت آفيس

مايكروسافت آفيس لنز، اين برنامه اسكنر موبايل شامل مجموعه اي از ويژگي هاي مفيد است كه به شما كمك مي كند تا از اسناد فيزيكي كپي ديجيتالي كنيد. قابليت OCR اين برنامه به شما اين امكان را مي دهد كه به راحتي تصاوير و اسناد اسكن شده را جستجو و ويرايش كنيد. با اين برنامه به راحتي رسيدهاي كوچك، كارت ويزيت، يادداشت ها و حتي تخته هاي سفيد را اسكن كنيد.


اسكنر لنز مايكروسافت آفيس

تنظيمات برش، تنظيمات تصحيح و رنگ، ميزان نوردهي و حاشيه نويسي از ديگر ويژگي هاي Microsoft Office Lens هستند. با استفاده از اين برنامه مي توانيد اسناد و تصاوير خود را در يك درايو و با فرمت هاي مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint يا PDF ذخيره كنيد. اما بد نيست بدانيد كه امكان ذخيره مستقيم آنها در گالري نيز وجود دارد و در واقع مي توانيد اسناد چك شده خود را در بيش از يك فرمت و در مكان هاي مختلف ذخيره كنيد.

گاهي اوقات از معايب اين برنامه كيفيت پايين اسناد اسكن شده در اين برنامه نسبت به ساير برنامه ها و همچنين مشكلات اشتراك گذاري فايل به كاربر اعلام مي شد.

اسكنر موبايل Adobe Scan

Adobe Scanner يكي از بهترين نرم افزارهاي اسكنر موبايل براي سيستم عامل اندرويد است. رابط كاربري ساده و كاربردي يكي از مهم ترين دلايل محبوبيت اين برنامه است. به سادگي دوربين گوشي خود را به سمت يادداشت ها، فرم ها، رسيدها و هر سندي كه مي خواهيد از آن يك كپي ديجيتال تهيه كنيد، بگيريد تا سند شما به طور خودكار شناسايي و اسكن شود.

Adobe Scan

عملكردهايي مانند برش، چرخش و تصحيح رنگ، صفحه بندي و ويرايش و جستجو و فناوري OCR به شما كمك مي كند تا فايلي با كيفيت بالا تهيه كنيد. نرم افزار اسكن Adobe به شما امكان مي دهد فايل هاي خود را در ايميل و ابر به اشتراك بگذاريد.

بسياري از ويژگي ها و عملكردهاي ديگر مانند ادغام فايل ها، تبديل پي دي اف به ورد و پاورپوينت، حفاظت از رمز عبور، امضاي الكترونيكي روي فايل ها و حدود 20 گيگابايت فضاي ابري براي ذخيره سازي نيز در اين برنامه موجود است. اما اين امكانات در صورت خريد نسخه پريميوم در اختيار شما قرار مي گيرد و اين مشكل را مي توان بزرگترين ايراد اين برنامه دانست.



اسكنر نابغه اسكنر موبايل

اپليكيشن Genius scan يكي از بهترين اپليكيشن هاي اسكنر موبايل براي اندرويد و آيفون است كه تشخيص اسناد در آن سريع و آسان است و همين موضوع استفاده از آن را براي كاربران آسان كرده است. اين برنامه قابليت هاي اسكن زيادي دارد و در صورت نياز به اسكن اسناد طولاني و تعداد صفحات زياد بسيار مناسب است.

اسكن نابغه

برش خودكار و دقيق، صفحه نمايش هوشمند براي تصويربرداري پرسپكتيو، بهبود تصوير، اشتراك گذاري از طريق ايميل و شبكه هاي اجتماعي و سازماندهي اسناد از جمله ويژگي هاي بسيار مفيد اين نرم افزار است. همچنين مي توانيد اسنادي مانند حذف سايه ها، اعمال فيلترها، اسكن دسته اي و ايجاد فايل هاي PDF چند صفحه اي را ويرايش كنيد.

از معايب اين برنامه مي توان به كيفيت پايين در مقايسه با ساير اسكنرهاي PDF و ادغام پرداخت با سرويس هاي ابري مانند Dropbox و Google Drive اشاره كرد.

اسكنر موبايل SwiftScan

براي يك اسكنر اسناد با كد QR داخلي و اسكنر باركد، SwiftScan يك برنامه اسكن موبايل عالي است. مانند ساير برنامه‌هاي فهرست‌شده در اينجا، مي‌توانيد تقريباً هر چيزي را از اسناد گرفته تا يادداشت‌ها و تخته‌هاي سفيد و كارت‌هاي ويزيت اسكن كنيد. اسكن ها را به صورت JPG يا PDF ذخيره كنيد و با OCR جستجو كنيد.



SwiftScan

SwiftScan به شما امكان مي‌دهد اسناد چند صفحه‌اي را اسكن كنيد، عناصر را ويرايش و حاشيه‌نويسي كنيد، و تصاوير را با رنگ و فيلتر بهبود ببخشيد. مي توانيد به انواع سرويس هاي ابري از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنين Evernote، Slack و Todoist متصل شويد.

نسخه پريميوم شامل اسكن نامحدود، امضاي الكترونيكي، حذف واترمارك، آپلود خودكار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد ديگر است.



Mobile Scanner Scanner Pro

Scanner Pro براي كاربران iOS يك اسكنر اسناد تلفن همراه استثنايي و با امكانات كامل است كه به شما امكان مي دهد موارد را با iPhone يا iPad خود اسكن كنيد و سپس آنها را ايميل كنيد، ذخيره كنيد يا در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و موارد ديگر با WebDAV ارسال كنيد. دادن. خدمات ذخيره سازي آنلاين Aadhaar.



Scanner Pro

اين برنامه از پردازش تصوير پيشرفته براي اصلاحات خودكار استفاده مي كند، مهر و امضاهاي رنگي را ارائه مي دهد، بيش از 25 زبان را با استفاده از OCR تشخيص مي دهد و به شما امكان چاپ يا فكس اسناد را مي دهد.

مي‌توانيد از iCloud Sync براي دسترسي به محتوا در همه دستگاه‌هاي اپل خود، افزودن حفاظت رمز عبور به PDF، ويرايش، ذخيره و باز كردن قفل در صورت نياز استفاده كنيد و اسكن‌هاي خود را به راحتي به اشتراك بگذاريد. اين برنامه به طور خودكار در سرويس هاي ذخيره سازي ابري متصل آپلود مي شود و استفاده از آن بسيار آسان است.



Scanner Pro خريدهاي درون برنامه اي را براي دسترسي به ويژگي هاي اضافي مانند توانايي حذف واترمارك، انجام جستجوي متن كامل و فعال كردن محافظت از رمز عبور ارائه مي دهد.

اسكنر موبايل اسكنر كوچك

اپليكيشن اسكنر كوچك را مي توان به عنوان يك اسكنر موبايل قابل اعتماد در نظر گرفت كه بسياري از ويژگي هاي استاندارد را در اختيار كاربران قرار مي دهد. يك جعبه ابزار استاندارد براي ويرايش حقايق به صورت رايگان ارائه مي شود. مي‌توانيد از اين برنامه براي اسكن هر چيزي از كوچك‌ترين اسناد، مانند گزارش‌ها، اسناد و عكس‌هاي بزرگ استفاده كنيد.

اسكن كيچكين

اين سيستم قابليت ذخيره اسناد در فضاي ابري را نيز دارد و علاوه بر اين به شما اين امكان را مي دهد كه در عرض چند دقيقه فايل هاي مهم خود را مستقيما براي چاپ ارسال كنيد. تشخيص خودكار لبه ها، ايجاد يك تصوير صاف، تنظيم كنتراست و اندازه، سازماندهي فايل ها بر اساس نام و محافظت از رمز عبور از مهمترين ويژگي هاي برنامه اسكنر Tiny است.

پشتيباني اين برنامه از تبليغات و خريدهاي درون برنامه اي براي دسترسي به تنظيمات پيشرفته تر را مي توان يكي از معايب تيني اسكنر دانست.

 

اسكنر موبايل هاپوس اسكنر

Clear Scanner براي اسكن در تلفن هاي همراه Android و iOS طراحي شده است. در واقع با نصب اين برنامه مي توانيد اسناد كاغذي را با استفاده از تلفن همراه خود به نسخه هاي ديجيتال در فرمت هاي PDF و JPEG تبديل كنيد. اين برنامه با توجه به سرعت پردازش بالايي كه دارد براي آن دسته از كاربراني كه دائما نياز به اسكن دارند مناسب است و موضوع زمان برايشان اهميت زيادي دارد.


اسكن را حذف كنيد

اسكن چندين صفحه، سازماندهي اسناد، امكان تركيب و اشتراك گذاري One Drive، Google Drive و Drop Box و همچنين اتصال به فضاي ذخيره سازي ابري از مهم ترين ويژگي هاي برنامه Clear scanner است. اين ابزار به شما اين امكان را مي دهد كه نتايج را از طريق Cloud print بر روي كاغذ ارسال كنيد و اسكن خود را ويرايش كنيد يا پس از ذخيره تغييرات مورد نظر را اعمال كنيد.

تبليغاتي كه در حين فرآيند اسكن باعث ايجاد مزاحمت براي كاربر مي شود را مي توان بزرگترين نقطه ضعف اين برنامه دانست.

جستجوي موبايل Evernote Scannable

شايد بتوان برنامه Evernote Scannable را بهترين برنامه اسكنر براي سيستم عامل هاي آيفون و iOS ناميد. اين نرم افزار با رابط كاربري ساده خود در بين طرفداران آيفون بسيار محبوب است و كپي هاي ديجيتال را بسيار سريع، كارآمد و هوشمندانه به اشتراك مي گذارد. يكي ديگر از قابليت هاي اين برنامه، فناوري تجزيه و تحليل متن است كه با اتصال به لينكدين، اطلاعات كارت ويزيت را دريافت كرده و به مخاطبين شما تبديل مي كند.

برنامه اسكن evernote

يكي از بزرگترين ايرادات برنامه عدم وجود عملكردهاي فوكوس دستي و تركيب صفحه نمايش و تصوير است.



ويژگي هاي خاص فناوري اسكن و اسكن

تاكنون در مورد بهترين اپليكيشن هاي اسكنر موبايل براي اندرويد و آيفون صحبت كرده ايم. با توجه به تقاضاي روزافزون كاربران براي كپي هاي ديجيتالي عكس ها و اسناد، ظهور چنين برنامه هايي كمك شاياني به آنها خواهد كرد. زيرا هميشه در دسترس هستند و در اكثر مواقع كيفيت مورد نياز را ارائه مي دهند. با وجود تمام مزايا و قابليت هاي اپليكيشن هاي اسكنر موبايل، هرگز فراموش نكنيد كه تصوير اسكن شده با اسكنر تخت هميشه كيفيت بهتري نسبت به نتيجه به دست آمده از اپليكيشن هاي اسكنر موبايل دارد.



اسكنر تخت

در ادامه به دلايلي مي پردازيم كه برتري اسكن عكس با اسكنر تخت را نسبت به برنامه اسكن عكس گوشي اثبات مي كند:

نورپردازي نامناسب

انعكاس نور روي لنز دوربين شما در حين اسكن تحت تأثير قرار مي گيرد. نور محيطي، فلاش بيش از حد، نقاط داغ روي قاب، تابش خيره كننده عكس ها و مجلات براق همگي مشكلاتي هستند كه مي توانند باعث ايجاد نور يكنواخت و غيرقابل پيش بيني هنگام عكس گرفتن شوند. اين موضوع كيفيت نهايي نسخه ديجيتال توليد شده توسط برنامه هاي اسكنر قابل حمل را كاهش مي دهد. در عين حال اجزاي متعددي مانند آينه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و چراغ ها با هم در اسكنر كار مي كنند تا تصاوير را با بهترين كيفيت و بالاترين وضوح به كامپيوتر ارسال كنند.



روي بد تمركز كنيد

زماني كه از دوربين گوشي براي اسكن استفاده مي‌كرديم، سعي مي‌كرديم آن را بهتر قاب كنيم و به تصوير نزديك‌تر شويم، از فوكوس خارج شد. اما در اسكنرها اين عمليات به صورت خودكار و كاملاً هوشمند انجام مي شود و نتايج بهتري نيز به دنبال دارد.



زاويه اشتباه

دوربين هاي تلفن به ندرت در زواياي راست، از بالا به پايين قرار مي گيرند: در حالي كه عكس هاي شما در اسكنر كاملاً صاف و در زاويه راست خواهند بود.

برش نامتعادل است

اگر از يك برنامه اسكنر موبايل استفاده مي كنيد، همچنان بايد عكس اسكن شده را برش دهيد تا پس زمينه از عكس نهايي حذف شود. اما اسكنرهاي تخت به طور خودكار هر اندازه تصوير، از كوچكترين تصاوير مانند كارت ويزيت گرفته تا عكس هاي بزرگتر را تشخيص مي دهند و نيازي به انجام اصلاحات نهايي را از بين مي برند.



كيفيت پايين تر

كيفيت سند اسكن شده عامل بسيار مهمي است و برتري آن در نسخه هاي ديجيتالي به دست آمده از اسكنرهاي تخت نشان داده شده است. اگر تصوير اسكن شده توسط دوربين و تصوير اسكنر را بزرگ كنيد، متوجه تفاوت كيفيت و اندازه آنها خواهيد شد. واحد اندازه گيري وضوح تصوير در اسكنرها DPI (نقطه در هر اينچ)، يعني نقطه در اينچ است. اين نقاط نقاط ميكروسكوپي تصوير هستند كه هر چه تعداد آنها بيشتر باشد كيفيت تصوير بالاتر مي رود.

 

تفاوت اسكن اسناد با اسكنر موبايل و برنامه هاي اسكنر اسناد

بايگاني و سازماندهي اسناد كاغذي در مقياس بزرگ مانند سازماني و در مقياس كوچكتر مانند اسناد شخصي هميشه مشكل ساز بوده است. به همين دليل، اهميت ايجاد يك كپي ديجيتال از اسناد كاغذي هر روز در حال افزايش است. از اسنادي مانند عكس ها، مي توانيد يك فايل ديجيتالي با نرم افزار اسكنر قابل حمل ايجاد كنيد. اما خروجي اسكنر اسناد هميشه بهتر از اين برنامه ها بوده است.


اسكنر اسناد اداري

تمام مزاياي ساخت اسكن با استفاده از اسكنرهاي پولي در مورد اسكنرهاي اسناد نيز صدق مي كند. با اين حال، ما سعي كرديم تفاوت بين ساخت نسخه ديجيتال توسط اسكنر دسكتاپ و برنامه هاي اسكنر موبايل را به روشي كوچكتر بررسي كنيم. نكات زير حاصل اين مطالعه است:

اهميت امنيت در تحليل اسناد

همه اسكنرهاي موبايل امنيت لازم را براي اسناد حساس و ضروري شما فراهم نمي كنند. در بسياري از اين برنامه ها، براي استفاده از رمزگذاري و رمزهاي عبور داخلي، كاربر بايد نسخه پولي نرم افزار را خريداري كند. در همين حال، اسكنر اسناد به شما اين امكان را مي دهد كه يك كپي ديجيتالي از اسناد مهم را در رايانه خود يا در فضاي ابري به روشي كاملاً ايمن نگه داريد. اين امر مديريت و كپي اسناد را با اسكنر اسناد بسيار آسان‌تر مي‌كند.



كيفيت سند اسكن شده توسط اسكنر اسناد

اسكنرهاي اسناد طيف گسترده اي از گزينه هاي اسكن با كيفيت بالا را ارائه مي دهند. در واقع اين اسكنر به دليل فناوري موجود در آن و كنترل روشنايي، وضوح و كيفيت بهتري نسبت به نسخه هاي اسكن شده توسط اپليكيشن هاي موبايلي به كاربران ارائه مي دهد.



اسكنر اسناد با بهره وري بالا

يك اسكنر اسناد مي تواند حجم زيادي از اسناد را بدون اتلاف وقت و بدون كاهش كيفيت اسكن كند. در واقع اين روش كارآمدتر و صحيح تر از استفاده از برنامه هاي اسكنر موبايل تلقي مي شود. مي توانيد تعداد زيادي سند را در سيني تغذيه خودكار اسكنر قرار دهيد و شروع به اسكن كنيد. نيازي نيست تا زماني كه فرآيند اسكن كامل نشده است در آنجا بمانيد.



اسكنرها همچنان نسبت به برنامه هاي اسكنر موبايل برتري دارند

با توجه به مزاياي ذكر شده اسكنرها، به نظر مي رسد كه حتي بهترين اپليكيشن هاي اسكنر موبايل نيز جايگزين مناسبي براي اسكنرها نيستند. كيفيت ارائه شده توسط اين برنامه ها ممكن است مربوط به فناوري اجرا شده در اسكنرها باشد كه در مقايسه با اسكنرهاي تخت و اسناد بسيار پايين تر است. بنابراين اگر كيفيت، سرعت، بهره وري و امنيت تصاوير و اسناد براي شما مهم است، توصيه مي شود براي ساخت نسخه ديجيتال از اسكنرها استفاده كنيد.

اسكنر اسناد قابل حمل


اخرين حرف

وجود سيستم ضبط كامپيوتري مي تواند اطمينان و راحتي بيشتري را نسبت به بهترين نرم افزار ضبط گوشي براي هر كاربري فراهم كند. خريد يك اسكنر مقرون به صرفه و با كيفيت، بسياري از نيازهاي شما را برطرف مي كند و امنيت مورد نياز را به شما مي دهد. با مراجعه به وب سايت فروشگاه آواي فرهنگ مي توانيد پيشرفته ترين و اقتصادي ترين اسكنر فروشگاه را مشاهده كرده و بهترين گزينه را براي خود انتخاب كنيد.


مرجع مقاله:اسكنر موبايل

بهترین سایت های خرید اقساطی گوشی

در این مطلب با کمک نظرات کاربران، تجربه 12 ساله در بازار خرید و فروش گوشی و مقایسه قیمت و کیفیت ها، بهترین سایت های آنلاین خرید اینترنتی گوشی (سامسونگ، شیائومی و …) به صورت قسطی را معرفی می کنیم. خرید اقساطی موبایل

اینفوگرافی نکات خرید گوشی (حتما قبل از خرید بخوانید)

 

و اما 7 تا از بهترین فروشگاههای اینترنتی خرید گوشی به صورت قسطی در تهران و شهرهای بزرگ ایران عکاسی با موبایل

1-فروشگاه اینترنتی کالا قسطی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.